torsdag 4 juni 2015

Riktigt bra måndag och tisdag!

Varit galet stel i kroppen senaste veckorna, och det enda som skiljer är att jag inte har sprungit mer än vid wu. Så dags att springa igen!

Pass 1

5,5-6km gångvägar, backar och stigar "vanliga rundan"

25min

PR för i år, fick dock kämpa för det. Hade extra press då jag sagt till brudarna hemma att jag skulle fixa den på 26min.

Pass 2

A.OTM i 20min

1 snatch 84kg

En miss på minut 11 eller så för att jag var nonchalant, som jag gjorde om.

Sen för att kontrollera att jag inte har blivit alltför svag så ryckte jag 87 och 90. Måste vara cool och stå på hälarna hela vägen. Rätar upp för tidigt när jag blir stressad och slungar.
annars samma cues, höft bak med svank, press från häl hopp från häl, hängande avslappnade armar.

Pass 3

A.Frontböj

118kgx4x8

Varva dem med hip extensions som vanligt. Tappade böjen lite förra veckan, nu bra igen efter att ha töjt insida lår. Ut med knäna är det som gäller.

Tisdag

A.OTM i 10 min

2 power snatch 63kg

Lätt såklart, men jag är så långsam med armarna. Ska försöka åtgärda det efter SM, Inga förändringar nu.

B.1 power clean+3 pushpress+1 Jerk

60 70 80 85 90 95( bara 2 pp)

Laggande armar i pp, men verkar ha bra överföring till Jerk så jag fortsätter så. Bör stegra varje stöt av pass som med pushpress, ger bra känsla tydligen.

C.pc+jerk

100kg 105kg 110kg

Allt lätt, skön känsla, börjar bli stark igen.

C.Frontböj

107kgx6x3

Varvade det med 3 varv av:
20-30 sekunder ring support
4 false grip PU
handstand hold

Frontböj tunga, men det är alltid tungt med sexor frontböj.
För lite perspektiv så har ändå 110 sett ut såhär för mig :)
Frontsquat 110kg

Lite rörlighet och löpning gör kroppen hel och glad!

Inga kommentarer: