lördag 29 november 2014

Mysträning tisdag och torsdag

Blir lugn träning tills mitt knä blir bra, ett fyllo rasade över det i lördags och det svullnade upp dagen efter. irriterande, aldrig haft käproblem förut, men känns som en lårkaka i nedre lårmuskulaturen. Dock lite för varmt och det klickar för att göra mig helt lugn.

Tisdag

Pass 1

Lätt löpning ca 4,5kg

Skönt att komma igång igen, rätt bra på det. Inte flåsat på 6 veckor men kändes som jag kunde hålla hyfsat tempo ändå.

Pass 2

A.Överstöt

Singlar 70-120kg

Försökte öva dem från dött, men får itne till tekniken på tygnre vikter. 100kg bra. resten ej nöjd, hmm....

B.E2M i 10 min

5 tng Powersnatch 60kg

Väldigt ovant, avigt. flåsigt men lätt

C.E2M i 10 min

5 snatch deadlift 95kg

En av mina favoriter bland assistansövningar förutom frontsquat.

Torsdag

Pass 1

A.Power snatch

60kgx2 70kgx2x2 75kgx2x2 78kgx2x2

Väldigt pigg höft, eftersom jag inte kan gå djupt blev det extra fokus på tempoväxling idag.

B.1PC+5 tng PJ

70kg 75kg 80kg 85kg 90kg

Blir PJ istället för SJ, mer effektivt vid tng och bendrivet blir ungefär detsamma. 90kg är f.ö. mitt noterade 1RM på PJ....

Pass 2

C.5 varv på tid av:

10 frontrackade utfallssteg 60kg
5 MU
10 ryska svingar 32kg
10 cal airdyne
10 cal ski erg

Tid:ca 22:30min

Allt UB, kan ju kippa MU fortfarande tydligen...

D.Baksida axlar/nedre trapezius 3 set om 15 reps.

Inga kommentarer: