måndag 26 januari 2015

Mer träning i kapstaden samt första passet hemma

Blev mer hike, t.ex. skeleton Gorge annan väg uppför table mountain och ned via nursery ravine. Dock inte lika fint väder den dagen.

Annars blev det 3 pass till på Cape CF, inga vidare pass. Massa pulls, usla ryck och någon kapstaden höjdpunkt på vänding-2 överstöt på 111kg. Trodde jag helt enkelt hade gått och blivit svag.

Första passet hemma (hoppade att tävla med laget i Eskilstuna då jag trodde jag var svag och så är jag tyngre än någonsin i modern tid samt att 17 timamars nonstop-flygning nog inte gör det bästa för formen.

Passade på att träna på SATS väsby efter Jennys invägning

A.Vändning+2 överstöt

70kg 80kg 90kg 100kg 110kgx1x5

Allt buslätt, var tvungen att om och om igen kolla om stången var en damstång.

B.Ryck

Upp till 85kgx2 90kgx1 sen ner till 80kgx2x3 bara en miss på 90kg. Hade kunnat ta den andra där också men hade inte  självförtroendet efter kapstaden, där jag som mest ryckte godkänt 84kg. Tacka vet fungerande kullager.

C.Front squat från bockar 75cm

105kgx5 100kgx5x4

Usch vad tungt, men nog ett fungerande sätt att träna benen utan att belasta mitt knä för mycket.

Inga kommentarer: