lördag 23 augusti 2014

Det är tydligen bra för träningen att sova lite...

Ja, upprepning igen, 5 timmars sömn i natt. Dock rätt säker på att det redan kommer bli markant bättre nu under kommande natt, ro i sinnet osv.
Massiv träningsvärk i lats och biceps, hajade inte först var det kom ifrån sen insåg att det var från lite lattjande med front levers och teknikgenomgång av butterflypullups. Illa.

Träning

A.Ryck

3 rampningar, upp till 88, 90, 88. En miss under dagens pass och det var ett sista lyft på 92. Hade den på raka armar, men den hade för mycket fart bakåt.
Kände mig mjuk och stark, märkligt.


B.Stötdrag+ stötmarklyft

Stötdrag 60-100x3, insåg igen att jag inte behärskar dem, så skippade dem och körde stötmarklyft istället.

130x3 140x3 150x2

Kändes rätt lätt och framförallt mycket mer startstark kände jag mig. Trots lätt så missade jag den tredje sista setet för att jag inte klarade att hålla vinklarna vid knäna.

C.Frontböj

107,5kgx4x8

Fjärde rätt tung alla set, men sista setet inte tyngre än första.

Nu sova och bara vara, nice.

Inga kommentarer: