söndag 5 oktober 2014

Bra pass torsdag och tisdag

Torsdag

A.Ryck

Ett gäng tvåor på 75kg, försöker hitta kontakten med stången utan att klippet blir lidande. Trött på att efterpressa i rycket på maxlyft.

B.Vändning+2 frontböj+1 överstöt

70kg 80kg 90kg 100kg 105g 110kg

Sega böj, behöver äta och böja igen. Överstötstekniken verkar hålla på tyngre vikter också dock.

C. 3 varv, av:

1 styrkevänding+5 frontböj+1 överstöt 90kg

6 Snatch RDL

Fokus på extra djupt i frontböj för att komma åt djup sätesmuskulatur.
Fokus på svank och hamstrings för att orka hänga över stången i RDL

Helt slut efter.

Lite handgående också, fixade att gå 10m vända och gå tillbaka. Bra att testa av det där lite då och då :)

Lördag

Tidigt på Nordic, ingen plan, haade på Nils lyft, men körde andra serier samt fler reps.

A.Styrkeryck+2 ryck

Upp till två set på 75kg. Nils tyckte min lyftstil påminde om Ilyailyin, det värmde gott i mitt hjärta :)
Bra styrkeryck, hoppar bak istället för att dra mig udner i rycken. Lyckades till viss del korrigera det.

B.1 styrkevänding+3 pushpress+2 överstöt

50kg 60kg 70kg 80kg 85g 90kg

Jepp tekniken håller än, inget nytt egentligen, bara försöker hitta tillbaka till så jag gjorde 2013.

C.Nils försvann, så körde lite paus frontböj med maximal utåtrotation, avlsutade varje set med en thruster.

typ 4 set om 5 reps 60-70kg

D.Ville träna mer så det fick faktiskt bli lite metcon, eller allmänfys, kärt barn har många namn.

5 varv av, max 2 minuter per varv:

250m rodd 1:49min/snitt
15 WB
30DU

vila 2min

Jobbigt med wb, träningsvärk i tumamrna idag också. Typ 3 flåspass i veckan nu närmaste veckorna.



2 kommentarer:

Jocke sa...

Grattis! Men borde du inte blivit trefaldig mästare? ryck+stöt+allt?

David Englund sa...

Tack! Menade mer att jag tog guld 2012 också, därmed tvåfaldig.