torsdag 2 oktober 2014

Tvåfaldig Stockholmsmästare+lite till

Lördag DM i tyngdlyftning

Lite för bekväm så fick basta ned mig från 72-69 kvällen innan... Förkylning på det bäddar för styrka :) ryggen dock bra.

Ryck

90 miss 90 93

Allt lätt och tävlingspers. Räckte för guld. Hetsade på första därför miss. Ryck är vanskligt.

Stöt

116 120 miss överstötx2

116kg räckte för guld. Fanns inget att kämpa för sen. Märkte dock att återhämtningen inte var där, benen hann inte ladda om efter vändning. Dessutom alltid tufft att lyfta på sig själv.

Så, Sam, inte så svårt att slå mig :) Lycka till i helgen!

Måndag

Lekte gymnast, tyngdlyftare och teknik raka mark. Thats It.


Tisdag

A.Styrke ryck+2 ryck

Ca 5 set på 70kg

Försöker förbättra kontakten med stången i tredje draget, tror jag är något på spåren.

B.1 styrkevändning+3pp+2 överstöt

Försöker få bort mitt lotteri på överstöt, tror jag är något på spåren :)

C.Thrusters

50kgx10x2 60kgx10

Fokus på explosiva reps, därför lätta vikter. Dessa ska ligga i proggen närmaste tiden.

Värvade dem med smala latsdrag, tar grymt på rhomber och trapz. 50kgx10x3

D.3 varv av:

10 snatch press 40kg
8 hantelcurl 14kg
10 dips + i hollow

Snatch press, tufft, därför nyttigt.

E.utfall Frontrackade med knälyft

40kgx10/10x3

Bra övninga, klar för dagen!

1 kommentar:

Sam sa...

Guld är alltid guld!

Tack, har bara fyra viktklasser som handikapp ;)