fredag 5 februari 2016

Bra böj, usel CrossFit

Hrv grön 8, bra bra

Träning

A.Back squat

125kgx2,2,2,2,2,2,3,3

102kgx7x3

Börjar äntligen bli bekväm med att böja utan skor och mer fokus på posterior chain. Lätt rakt igenom  och full kontroll.

B.Inom 3min

25 cal rodd
Amrap MU

rodd ok, ca 1 cal per stroke. MU blev kassa då ringarna var på jättelånga remmar och satt så högt upp så när jag hoppa ned på första så svingade de fram och tillbaka så det tog lång tid innan jag fick tag på dem igen. Blev bara 9 pga det.

vila 5min

Inom 3min

25 cal rodd
amrap snatch 56kg

rodden började bli jobbigare, gillar verkligen inte att ro. Snatch lätt, kändes lite slarvigt dock, då det blir så kort setup. 10 st fick räcka.

vila 5min

Inom 3min

25 cal rodd
amrap TTB

Blev bara 25 stycken, 9-9 sen började jag komma ur rytm, oj var nästan ett år sedan jag kippade dessa, snacka om ovant.

vila 5min

Inom 3min

25 cal rodd
amrap C&J 56kg

lätt som snatch här men flåsigare, körde tvåor tng, borde nog ha kört längre serier. 10 st fick räcka.

vila 5min

inom 3min
25 cal rodd
amrap wb 3m 9kg

Hade 40 som mål, inledde med 17 såg att jga bara hade 46 sekunder kvar , blev modstulen gjorde 9, släppte och gjorde 7 till dvs 33 totalt.

Det fick räcka för idag!

Inga kommentarer: