fredag 5 februari 2016

Två dagar i franschhoek samt torsdagsträning

Röd HRV på onsdagen( jag jag vet jag är lite tokig som fortsätter mäta den på semestern)

Grön 7a på torsdagen.

Torsdag

A.1 ryck+1 OHS

60kg 70kg 75kg 80kg 70kg 75kg 80kg 82kg 85kg 75kgx1x3

Allt utan missar, känns rätt lätt också, men är rädd för vikter runt 85kg+ nuförtiden, så var nöjd där.

B.E3M i 18min

30 DU
15 Power snatch 35kg

Usch vad vidrigt jobbigt! Höll bra teknik och varvtider runt 58-1-00min första 3 varven, sen blev greppet stekt och det blev både fult och hemskt. allt UB förutom sista varvet som gjordes 7-4-4.

C.4x

ryggliggande enbensplanka 25 sekunder per sida
sidoplanka med rotation 5-7 reps per sida.

3 kommentarer:

Sam sa...

Intressant med HRV. Kul att det verkar funka bra för dig :)
Vad rekommenderar du för utrustning?
Några speciella pulsband/klockor, program eller appar som är bäst?

Bra stötar sist och såg rätt jobbigt ut med DU och rycken, bra kämpat.

Ha det fortsatt gött på semestern.

David Englund sa...

Använder app och pulsband från Bioforce. Lite fyrkantig app men den duger, engångskostnad sen bara köra!
Vet inte om det fungerar bra, men kul att mäta iaf :)

Sam sa...

Tack för tipset!