måndag 28 januari 2019

Svårt att lyfta utan böj

Söndag

Två dagars vila, men höll utbildning dagen innan

A.Clean and jerk

100kg 110kg 117kg miss Clean 110kg 117kg miss Clean 90kg 100kg 110kg 115kg miss jerk 115kg myckett efterpress 120kg miss Clean

Så svag och otajmad

Tänk på från golv, tryck framfoten genom golvet, fortsätt tryck nära kroppen

Jerk, överdriv bröst upp

B.Snatch

70kg 80kg 85kg 88kg miss 8kg 85kg 88kg miss

C.Snatch pull

88kgx2 98kgx2 108kgx2 118kgx2

Stark rygg iaf

D.3 push press+1 jerk

70kg 80kg 90kg 92kg 95kg 2PP


4 kommentarer:

Jocke sa...

Hur är din filosofi och principer för komplementen?
Du har väl grovt kört på upplägget i några år?

David Englund sa...

Jag är inte riktigt med på vad du frågor?
Men om jag förstår dig rätt hur jag tänker vid assistans övningar? Bodybuildingtänk kontakt och hypertrofica 40 reps/eller total TUT 2:30min per övning, samt de tränar de för progression, inte bara något som rivs av i slutet av passet.

Hur menar du med upplägget? Av assistansövningar?

Jocke sa...

Haha, bara jag som inte är uppmärksam och tycker det verkar ganska random. Förutom det uppenbara att du gillar lyftning bakom nacken.

Och ganska varierat mellan sånt som borde vara utmanande och sånt som inte borde vara i närheten.

David Englund sa...

haha men allt är ju relativt, jag tycker tex att 100kg OHS är ganska mysigt medan 150kg marklyft är döden och 180kg marklyft skulle jag inte ens kunna göra för en miljon, och i ditt fall är det ungefär tvärtom.

Tanken med assistansövningar förutom volymen är att fylla upp de rörelseplan som jag inte täcker med lyften eller stärka något av rörelseplanen fast unilateralt.