onsdag 2 juli 2014

SM i tyngdlyftning 2014

Skötte bilfärden ned till Borås exemplariskt, stannade ca en gång var 1,5 timme för att töja och samt få gång cirkulation i kroppens leder. Fungerade kanonbra och märktes knappt att jag hade åkt bil i 5,5 timme.
Väl framme ställde jag mig på vågen, 70,8kg. Då iof ätit dagens sista måltid men inte druckit något på hela dagen, lite stressande men vet ju att allt alltid löser sig.
Hängde med några klubbkamrater när de åt middag, deras pepsi max såg väldigt goda ut....

Tillbaka på hotellet, hoppade in i bastun där ett tag. Pallade bara 20min ca, gillar inte bastu, det är typ varmt och svettigt :) Vikten på 70,00kg när jag kom tillbaka, bra.

Vaknade tidigt på måndagen, strax efter 05.00, kunde inte somna om. Vägde mig, 69,2kg. Gick ut tog lite frisk luft ,tuggade tuggummi för att bli av med lite saliv.

Invägning 09.00

68,65kg, perfekt!

Fyllde på med egenkomponerad elekrolytblandning samt frukost sedan börja värma tävlingsstart 11.00

Tävling

A.Ryck

Kändes bra under uppvärmningen, även fast min stång var rätt kass.

Ingångsryck 88kg  2 röda 1 vit, efterpress lite stressad drog inte riktigt klart


Gjorde om lyftet, lätt såklart



Sedan upp till 92kg, rätt lätt det med, kul tävlingspers i ryck men hade verkligen velat testa mer på tävling, synd med den första på 88kg.

Stöt

115kg kom upp rätt lätt

119kg lite lättare t.o.m. men kände att jag inte hade så mycket marginal i överstöten


Vilket visade sig i sista försöket på 121kg, där vändningen var lätt men överstöten inte riktigt ville vara med. Nu blir det fokus på överstötar ett tag.


Rycket gav mig en pallplats, brons i ryck! Samt slutade på fjärde plats totalt. Samt nytt sinclair rekord på 285,64 och en total på 211kg. Nästa år går jag för guld!

Eftersom jag bara hade gjort 6 lyft, varav 4 lyckade så var jag ju tvungen att gå iväg och träna på eftermiddagen

A.Frontböj följt av 10 höftlyft

95kgx5 107,5kgx5 115kgx3 122,5kgx2 132,5kgx1

Allt relativt lätt, definitivt med tävling och bantning i åtanke.

B.3 varv av:

8 sittande hantelcurl, bakåtlutad 15kg
12 sittande hantelpress
10 T-raises 4kg
10 strikta dips i hollow
10 raka marklyft med ryckfattning

hypertroficirkel, lite flås och svettigt.

Tisdagen startas med en lätt recoverylöpning

A.3 varv av:

1km 12km/h
2min vila i den vila ska det göras 30 sekunder hollow

Sedan lite rörlighet för att sedan coacha Sara Armanius och Jenny Grass när de skulle äntra SM-scenen.
Jenny slutade med ett silver i ryck, ett brons i stöt samt brons totalt! Coach väldigt nöjd och stolt även på tisdagen!

Nu träning inför nästa SM!

Inga kommentarer: