tisdag 8 juli 2014

Sommarträning

Planen nu är att mina ben vid något tillfälle i livet ska påminna om en tyngdlyftares istället för att se ut som Johnny Bravo i kroppen. Så fokus på baklår samt ansats i pushpress/jerk, annars får träningen flyta som den vill.

Måndag 7/7

Helt slut, utgång på lördagen, samt lite sömn söndag till måndag pga tråkiga tankar som surrade i huvudet.

A.Frontböj

80-120kg miss på 132,5kg.

Ja, kroppen helt off, gjorde det rätt lätt efter SM på eftermiddagen förra veckan. Struntade i det och gick vidare.

B.1 styrkeryck+1 ryck

60kg 70kg 75kgx1x5

Fokus på i styrkeryck är att dra bak. Rycket mer fokus på att inte räta upp för tidigt. Känns bra att kunna teknikträna detta på dessa vikter trots off.

C.3 varv av:

5 frontsquat 75kg
10 snatch rdl 75kg
vila 3min

Tog bra i säte och baklår, samt lite i länden faktiskt.

D.Backlöpning

E2M i 16min
springa upp för observatorielunden
jogg ned

Varje vända upp tog ca 41-43 sekunder, bättre än senast. Dock svårt att ta i med sätet efter RDL.


Tisdag

Sov galet bra inatt, ca 9,5 timme i sträck, nice!

A.Pushpress

50kgx5 60kgx5 70kgx5 80kgx5 85kgx3x3

Vet ju vad jag har tappat bort här, fick till det bra idag. Måste ju tänka thruster när jag pushpressar/jerkar, det är då jag får med baksidan ordentligt.

B.3 varv av:

10 trapi 50kg
2 skin the cat  i L-position
vila 2min

Bra för att jobba styrkan i hela ryckdraget. Skin the cat rrl/styrka i ytterläge.

C.3 varv av:

8 sittande hantelcurl 14kg
12 sittande press
10 t-raises 4kg
10 dips i hollow
40 sekunder hollow
vila 2min

D.Sola i observatorielunden.

Nu en jobbig månad för begrundan och tankar.

Inga kommentarer: