fredag 17 maj 2019

Sista träning innan dietstart för SM!

Pass 1

A. Power Snatch

65x3 68x3 70x3x4

Så stark och bra tekniskt, skön känsla!

Hitta fokuseringspunkt, upp med höft, spänn magen, upp med bröstet genom långa armar, tryck genom golvet med mitten av fot, dra med rygg och huvud efter knäna.

B.OTM 10min

5 back squat 105kg

Vågar nästan säga att det var lätt.

Pass 2

A. Strikt press

60x2 65x2 70x2x2

Inte alltför tungt

B.3x
20 lårcurl vänster
10/10 stående bird dog 24kg OH
15 ljumskrehab

C.4x
50m front rack walk 24x2
12 v pullups
10 halva pressar 40kg
6 dips

7 kommentarer:

Jocke sa...

Banta från vad till vad?

David Englund sa...

Från 73,2 till 67! Med mål att behålla all styrka! Längesedan jag var så taggad på en utmaning!

Jocke sa...

Ta mkt sista 60h :)

David Englund sa...

Jag brukar göra så,brukar väga ca 2kg över 48h innan men målsättningen den här gången är att ta allt/det mesta i fett ej i vätska. Därför jag är motiverad. Räknar kcal på varje måltid, det har jag inte gjort sen 2007.

Jocke sa...

Jag kanske skulle anmäla mig till en tävling för att få motivation + deadline att tvinga vågen stå på 74kg.

Jocke sa...

http://www.styrkelyft.se/tavlingresultat/Aktivitetskalender

Nope...

David Englund sa...

Lite därför jag anmält mig till -67kg, bra att komma ned lite, samt kommer göra löpningen lättare
Fanns det inga tävlingar att köra?