fredag 8 augusti 2008

MU+Löpning/Rodd

Sjukt sliten i baksida axlar och trapz sedanmarklyften i onsdags.

Innan frukost-träning

30 muscleups

Tid:9:13min

Blev avbruten av klienter med frågor samt om jag inte hade blivit tvungen att tejpa om handlederna efter 15 st. Någon som har tips på hur man tejpar handleder hållbart vid MU?
De sista 15 gjorde jag på 3:20 min så sub 8 känns fullt genomförbart. Givetvis fullt ROM på alla reps både excentriskt samt koncentriskt.

Efter frukost-träning

3x
400m löpning
400m rodd

Tid:10:50min

Löpningen gick bra, synd bara att jag fick springa i trapporför att komma till rodden. Mjölksyra framsida lår!
Rodden gick helt ok, med tanke på att jag suger på rodd. Snittade väl runt 2min/500m.

1 kommentar:

Jonna sa...

Som jag sa... MU's innan frukost innebär mindre vikt att slita med!! Bra jobbat :)