torsdag 28 augusti 2008

"Murph"

Vad är det med mig? Jag skulle satsa på maxstyrka, istället har jag blandat in massa metcons hit och dit! Vill väl helt enkelt inte ha det alltför bekvämt :)

Har aldrig kört Murph innan, ville därför testa den. Första 1,6 km tog jag som uppvärmning tog dem i lugn takt, 6:30 min.

Sen trodde jag att jag var superman, tänkte dela upp enligt följande:
10 varv
10 pullups
15 squats
20 pushups
15 squats

Insag efter 3 varv att pushupsen var en riktig killer, så resterande reps blev uppdelat 14 varv ala cindy. Torskade rejält med tid på armhävningarna då jag brukar köra cindy med obrutna armhävningar, var myyyyyycket brutet på armhävningarna idag. Sista varven blev det 3:or och 4:or.

Sista 1,6 km var hemska, kunde bara gå i början sen börja småjogga för att spurta mot slutet, tror de tog mig runt 8 min!

Totala tiden blev iaf 35:35, under 40 men inte under 30 vilket borde gå.

Passet var nästan i klass med chelsea, det är inget jag kommer att göra om på ett tag.

Inga kommentarer: