tisdag 9 april 2019

premiärlöpning

Pass 1

A.Löpning "Rundan" 5km med väldigt mycket upp och ned

Körde 5min jogg sen delade jag resten 30 sekunder snabbt 30 sekunder gång, avlsutade med 5min jogg, totalt 28:36min

Tror mitt rekord ligger på runt 24-25min

Pass 2

A.Snatch från block

70kgx3 75kgx3 80kgx3 85kgx3 85kgx2 85kgx3 88kgx2 80kgx3

Kände mig stark men off, men ca 2,5 timme efter premiärlöpning så är det väl ok.

Framfot, avslappnade armar, fortsätta uppåt

B.SnatchPull

90kgx2 95kgx2x5

Tungt, men måste fokusera p att hålla upp bröstet från golvet

C.Snatch Deadlift

95kgx8 100kgx8 105kgx8

D.Back Squat 5 sekunder per repetition, stopp i botten

80kgx8x2 85kgx8x2

E.Vänster ben

3x
10 lårcurl 15kg
10 enbenshöftlyft
10 enbensböj

10 kommentarer:

Jocke sa...

Mmm... löpning.

David Englund sa...

Ska göra en lite satsning, funderar på att springa mydnattsloppet ska se om jag kan slå DB (dekadbästa)

Jocke sa...

Har du ens ett dekadbästa på milen? Jag ska springa hinderbanelopp med jobbet, beroende på hur det går avgör jag om jag försöker Maxa Milen Utan Att Gå Sönder, eller om jag nöjer mig med etablera SB på halvmilen .

David Englund sa...

Men hinderbana är ju farligt på riktigt, milen är ganska lugn om man är förberedd med lite 5kms lopp. Ska du köra milen på egen hand eller i lopp?
Jag har sprungit milen en gång sedan 2006 och det var midnattsloppet 2014 på 46:44min,tanken är att sub 45min inte ska vara omöjligt i augusti.

Jocke sa...

För mig har milen MAXFART varit utom räckhåll i ... 15 år.

Har sprungit Tjurruset, och även swimrun drygt 20km, men då blir belastningen på vaderna lägre och mer varierad.

Om jag gör ett försök maxa milen så gör jag nog det i lopp.

Jag är inte så trakterad av ninjavägg med leriga skor efter en halvtimmes löpning, eller för den delen ett högt antal nedhopp. Men hoppas ändå det sänker belastningen på vaderna totalt.

Jocke sa...

Kollade kartan nu, tydligen är rampen typ sista hindret, efter sådär 8km med mjölksyrestinn kropp.

David Englund sa...

Just ja, du har haft lite problem med hälsenor och vader.
Ja det brukar inte vara mitt problem, jag har faktiskt inga större problem med löpning. Det kommer rätt naturligt. Har större problem med saker som marklyft, ryck, vändning osv...

David Englund sa...

Vi körde toughest family förra året, enda längre hinderbanan jag har kört, man det blir naturliga intervaller så att vader osv får återhämta sig. Dock finns det risk för att axlarna får sitt när man ska gå årgång i stege. Speciellt om man är stark nog för det men inte övat upp tolerans. Samma sak med legless repklättring också döden för armbågarna.

Jocke sa...

Jag har bara haft lite problem med hälsenorna en gång. Det räckte.

Vaderna har tyvärr inte gillat löpning sen ett uppehåll på 2-3 år när jag hörde strongman. Kunna springa halvmilen neremot 20 "otränad" och ha otränade vader var ingen bra kombo.

När jag väl dragit på mig en bristning eller tre tror jag det påverkade löpsteget.

Jag vill tro att med nu 7-8 månader av ett hårt pass var femte dag, Clockwork utom pga lårkakan, så har jag återvunnit ett naturligt löpsteg och härdat upp vaderna.

David Englund sa...

Bra att du säger det, det är lätt att ta saker för givet. Jag har ju fått för mig att vader och löpsteg alltid kommer sitta där för mig. Platt mark en dag i veckan och trappor en dag i veckan just nu bör vara att "skynda långsamt"