lördag 22 november 2008

Heavy Lynne samt ett litet nytt mål!

Tanken var att det skulle bli lite tunga marklyft, men dvar ju bara och glömma. Hamstrings är ännu mer stekta idag,få hoppas att de är på plats igen på måndag.

Blev en variant av Lynne istället, max reps 125% av BW Bänkpress och Pullups 3 varv

Bänkpress 85kg
Pullups 20 kg avrundade uppåt
5/10 sup.grepp
4/9 sup.grepp
3/7 pron.grepp

Nöjd med bänken, första gången jag bänkar på riktigt sedan jag sabbade handleden i juni-juli.
Pullupsen hafsade jag mig bara igenom.

Har satt upp ett litet mål som jag borde fixa. Tänkte försöka fixa enarmspullups. Jag har ju ganska bra förutsättningar, taxben, lätt i kroppen och hyfsat stark i pullups.

Excentriska pullups
körde 4 st på varje arm x2. Alltså drog mig upp med bägge armarna och sänkte ned mig med en arm. Ganska tufft mot slutet.
I vilan mellan seten körde jag lite 20 sek L-sit, klen i magen. Avslutad även med 3 set GHD situps.

Inga kommentarer: