fredag 14 november 2008

Lite OL iaf!

Visste inte riktigt vad jag skulle köra idag, riktigt mycket träningsvärk i axlar och hela trapzen efter OHS häromdagen. Underarmar och biceps var dessutom trashade de med efter svingar o pullups. På köpet så kändes det som om jag blev väckt ur narkos elelr nått när jag vaknade imorse, helt groggy o seg hela dagen.

Ville iaf få in lite OL den här veckan efter måndagen fiasko, så det blev lite powercleans!

PC,HPC,HPC 40kg
PC,HPC,HPC 50kg
PC,HPC,HPC 55kg
PC,HPC,HPC 60kg
PC,HPC,HPC 65kg
PC 70kg
PC 75kg

Alla lyften satt riktigt bra, kom väl upp med armbågarna lite i sista stund på de tyngsta lyften kanske. Däremot svartnade det lite snabbt för ögonen på det tyngsta lyftet så jag valde att inte gå vidare i vikt.

Avslutade med en liten rolig metcon som jag såg på Mads blogg:

Day 17

For time:
21-15-9
Body weight back squat 70 kg
Ring dips

7.22min

Behöver ju som sagt få in lite mer ringdips och backsquat var det ju ett tag sedan jag körde.

2 kommentarer:

Jocke sa...

Jag tycker 7 minuter verkar vara fasligt lång tid för en ring-dip & en squat. ;)

David Englund sa...

Hehe, ibland e man mer sliten än andra dagar! Bra att någon korrekturläser ;)