lördag 24 mars 2012

Influensa-Dave bättre än 2011-Dave!

Konstigt känsla i kroppen igår, rädd för att jag höll på att bli sjuk, men det var säkert bara någon reaktion från 1kg köttförtärande på Grills lunchbuffé.
Vakna lite snorig och med lite halsont, men det är ju så det går till 2012.
Inte trött i kroppen, men inte superladdad heller.

WU
Dans,Clean och FS 20-60kg

A.Clean

70kgx2 80kgx2 90kgx2 100kgx1x2

Försökte göra 2 på 100 bägge försöken, men kände mig så seg. Fick knappt upp ögonen. Nu när jag vet att vändningar fungerar så ska jag köra dem submax varje pass för att bana in bra teknik. Inte vara så viktkåt. Som jag har jobbat på rycken på senaste.

B.12.5

Thruster/CTB-PU stege

Max reps inom 7 min av:

3/3
6/6
9/9 o.s.v.

Resultat:18 thrusters+6 CTB-PU

Körde den förra året här. Ungefär under samma förutsättningar, alltså inget metconfokus, dock så var jag ju frisk förra året.
Var ganska bekväm efter idag, då låg jag ju i en pöl efter.
Bra kvitto på att min atletism och kroppskännedom har blivit bättre.
Hade jag varit förberedd med metconträning inför den här så hade 130+ definitivt gått!

C.Clean deadlift

100kgx3x2 110kgx3

Ja, bra fart och vinklar o.s.v...

D.Frontsquat

80kgx3 100kgx3x2

Hoppade bara in på Numis stång lite när han körde, känns ju fel att inte squatta :)

Vila 2 timmar

E.200m löpning, start var 3:e minut.

45s(240m) 34s 33s 32s 34s 33s

Lite bättre lopp än förra veckan, bättre förutsättningar dock med banan. Ingen lervälling, bara lite grenar som låg i vägen.
Dock märktes ju att jag hade behövt lite längre vila från pass 1 för att prestera bra.

Nu firande av CrossFit Nordics 2-årsdag!

Inga kommentarer: