onsdag 3 februari 2010

Sargade baklår

Vaknade upp nästan lika trött i benen idag som jag var igår kväll, tur att OPT var snäll att ge en ett litet avlastningspass idag. Märkte dessutom att de inte riktigt var med i leken då 500m rodd under uppvärmningen på 1:51min var jobbigt!

Jobba snabbt upp en trea marklyft(ej 3RM)

100kg-110kg-120kg
Vilan bestod av att byta vikter på stången.

Bänkpress 70kg 8x3
Lite mindre än 1 min vila mellan varje set.

Hang powerclean 3x3 70kg

Kändes väldigt lätt(vilket det skulle göra) Men så pass lätt att jag började kolla på andra saker som hände i gymet.

GH-raises 15x3



Såg att det var 15x5 i efterhand, men 3 set var faktiskt tillräckligt för mig. Tror jag saknar muskler i baklåren faktiskt.
Körde första setet obrutet med lite slarv på tempotoch att hålla bålen, de andra seten mer fokus på excentriskt och stabil bål, nöp ordntligt i baklåren!
Brytning av seten, Set nr.2 8-4-3 set nr.3 5-5-5

Avslutade med lite rörlighetsträning iform av GHD-situps och raka marklyft.

Kosten
15.30 Träning
16.30 Torkade bär och nötter, brownie,vispgrädde, 1 apelsin.
18.30 kokta ägg med stuvad spenat. 20.30 Sashimi på lax med soya och wasabi. avocado. Ugnstekt entrecoté med ädelostsås gjord på saint aguir med kokt brocolli.

1 kommentar:

Jenny sa...

David! Vi tänkte beställa t-shirts från OPT. Vill du ha?