lördag 13 februari 2010

Tidsoptimist!

Gick upp tidigt idag för att hinna träna innan jobbet, men poff så hoppade jag in i en tidsmaksin och jag hade helt plötsligt 30 min för uppvärmning och träning.
WU
2x12kgx10 DB deadlift
5 KTE

Träning

2 varv på tid:

35 deadlift 2x34kg DB
500m rodd
50 KTE

Hade behövt att värma upp mer kände mig inte riktigt taggad. Stora missen under passet var att ta för långa vilor mellan seten.

Bröt DL 15-10-10 varv1 och 10-10-10-5, de var lättare än förväntat, däremot fullt fokus på att hålla hantalrna borta från tårna.

I stressen glömde jag träningsskorna också så jag fick ro i vinterkängorna.
Rodden stod ca 50m bort från räcke och hantlar så där gick det lite tid.
Rodden var det stora pluset, dels för att jag lyckades hålla ett hyfsat tempo(3:50 varv1 och 4:05min vav2) dels för att jag kom till insikt angående en sak när det gäller mig och rodd.
Normalt sett när jag kör en metcon så går tankarna hela tiden i huvudet t.ex. om jag bryter övningen här så komemr jag kunna hålla högre tempo nästa set os.v. alltså ett ständigt köpslående mellan att pressa sig och bli bekväm.
När jag rodde andra varvet var det en pina redan efter 300m, men jag insåg att jag inte kunde stanna för då skulle jag aldrig komma i mål och jag kunde hellre inte ro långsammare då det fortfarande skulle kännas lika mycket men jag skulle behöva sitta på maskinen längre, så det var bara att bita ihop och hålla ett jämnt tempo in i mål.
Rodden tog bara på flåset, benen klarade sig oskadda!


KTE bröts 10-10-10-10-5-3-2 varv1 och 10-10-10-5-5-5-5 varv2, tog längre tid än vad de borde ha gjort.

Uppriktigt ledsen över att jag bara hann med 2 varv, kul pass!

Tid:26:25min


Browniebakning och grymt goda hamburgare!

Kosten
10.30 Träning
11.30 Brownie,vispgrädde,2 kiwis
14.30 2 ägg, stekt strömming,morötter.
20.00 Hemmagjorda hamburgare, ost,grönsaker, mycket pistage och cashewnötter.

Inga kommentarer: