söndag 14 februari 2010

Ta igen lite av gårdagen med insomnia!

Givetvis är det ju så när man ska upp tidigt så vägrar John Blund komma. Gick och la mig 22.30 igår ,skulle upp 06.30, somnande ca 03.00, bra bas med 3,5 timmars sömn inför jobb och träning.

Pass1

WU
Skipping high knees, single unders, squatstretch, lite burpees och pushups.
Bänkpress 20-60kg. Utfallsteg med 2x11kg hantlar. 5 backextensions.

A. Max omgångar av 5 obrutna reps bänkpress 68kg på 3 min. 7

Lite missnöjd då jag gjorde 25 i rad i Juli, triceps totaldog.

vila 2 min

B. Max omgångar av 10 obrutna reps utfallsgång med 2x20kg hantlar på 3:20min. 7

Var för bekväm av mig, det blev aldrig särskillt tungt. Hade jag pressat mig och varit mindre rädd så hade jag nog kunnat få ihop 10 varv(spekulationer igen)

vila 2 min

C. Max omgångar av av 15 obrutna reps backextension. Fingrarna mot tinningarna och armbågarna ut mot sidorna. 5

Oj, vilken pump! Jag skulle verkligen vilja ha en GHD-bänk hemma då jag verkligen suger på dem.

vila 2 min

D. Max omgångar av 20 obrutna doubleunders. 1

Satte 20 i rad på första försöket, fick nästan till 20 igen efter det. Hur nöjd som helst, hade tippat på 0.

Pass 2.

WU
OHS,vrängningar hangsquatsnatch,GM med pinne.
Powerclean och Pushjerk 20-40kg.

4
Powerclean&Pushjerkx5
Stången får inte vila på marken udner setet.
vila 3 min mellan varje set.

50kg 60kg 65kg 70kg



Tenderar att slarva en del med tekniken på PC när jag blir trött, push jerksen är körda redan från början. Jag hoppar ju bakått för bövelen! Någon som har en que som löser det? Förutom att hoppa framåt.

Ville ta igen lite av gårdagens pass så det fick bli:

1000m rodd på tid: 3:32min

Om martins 2ub 7min på 2K var 100%, så var mina 1000m 90% Obekvämt efter i ca 1min, sen var lugnt, nöjd.



Kosten
11.30Pass1
12.30 Brownie,vispgrädde,2 kiwis,nötter och torkad frukt,vitkålssallad.
17.30Pass 2
18.30 1 svenskt äpple,2 av mammas hembakade semlor, färska norska räkor och champinjonsoppa.
21.00 Stekt strömming,citron och rivna morötter.

6 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

Personligen så skulle jag mycket hellre hoppa bakåt än framåt i alla fall. Tyder om inte annat på att du har öppnat höften helt och att drivet kommer från hälarna (om än aningen missriktat)?

Martin Altemark sa...

Starkt! Och bra rodd!

Jonna sa...

Prova "dra dig in under" som que... vet inte om jag själv tycker den är bra, men den används ju en del...
Bra jobbat på DU!! Schysst - verkar som vi redde ut en del av problematiken sist!!

David Englund sa...

Jon:Det är sant, men som sagt det fuckar fortfarande upp mina jerks och värsta är att jag inte vet vad jag gör för fel.

Martin:Tack, det var bättre än Joels beröm: " Men då är du ju inte dålig på att ro längre" :)

Jonna: Jag tror DUs faktiskt kom lättare igår för att jag hade en sån pump i ländryggen att jag var tvungen att hålla armarna längre bak, på allvar :)
Det är inte i själva vändningen som jag upplever problemet(även fast jag hoppar bak där också) utan i själva överstöten.

Jon Ivmark sa...

Vänta nu, på vändningen är det väl ändå BRA att hoppa lite bakåt? Kolla in grabbarna i videon som Ludde lade upp: http://rackempackemandstackem.blogspot.com/2010/02/oly-techstudie.html

De kör ryck, ok, men samma princip lär väl gälla för vändningarna.

rackempackem sa...

fin teknik du har du, din rackare!