torsdag 25 mars 2010

Frisk, men inte återställd

Helt återställd från förkylningen, men taskigt nog jag kände jag av den halva flaskan rött(café) som slank ned igår tillsammans med god ost från fairview ost/vingård och 2 stora portioner moussaka.

Inte nog med det så var både ben,trapz och axlar helt rökta sedan tisdagens högvolym. I det tillståndet vill OPT att jag ska köra bear complex, och man får helt enkelt gilla läget.
Första gången jag ger mig på björnen(inte den farliga uppsalabjörnen utan complexet då alltså)

5 sets for max weight used:
Power Clean x 1
Front Squat x 1
Push Press Overhead to back rack x 1
Back Squat x 1
Push Press Overhead to front rack x 1
repeat sequence 7 times; weight cannot rest on ground in set
rest EXACTLY 5 min b/t sets



40kg 60kg 50kg 50kg 50kg

Score: 60/70=0,86

Mycket över 60kg hade jag nog inte klarat av. Frontsquatsen värst för flåset, styrkemässigt var rackpushpressarna värst, lite rädd att få stången i huvudet mot slutet.
Inga problem att läggga ned stången på nacken(även fast jag är lite skinnflådd nu), jag har mycket svårare att ta ned OHS på nacken då jag alltid lyckas med att pricka kota C7.

Vila 2 timmar

Row Sprints:
60 sec @ 95%
2 min rest x 5
rest 10 min
30 sec @ 100%
2 min rest x 5

307m 300m 289m 284m 286m Damper 6

158m 154m 152m 155m 155m Damper 7

Lyckades pricka procentsatserna rätt bra tycker jag.
Fick en liten teknikinsikt på de 2 sista intervallerna då jag inledda att pressa med framfoten för att sedan övergå till att pressa med hälarna i slutet av draget. Rätt/fel? Det hjälpte iaf att få ihop några extra meter.
Det hjälpte mig dessutom att inse att jag har en vädigt usel roddteknik, jag har mycket att lära där!

Kosten

12.30 Träning
13.15 Brownie,vispgrädde,1 apelsin
15.30 Träning
16.15 Kvarg,bär,linfrön.2 morötter
21.30 Moussaka och rivet vitkål.

3 kommentarer:

Joel Krigström sa...

Riktigt snyggt att klara 60 kg. Jag minns hur total förstörd axlarna och trapsen var efter Thrusters och svingar passet. Min C7 mådde inte bra kan jag påpeka.

Unknown sa...

Snyggt bear komplex!
Har aldrig gjort den faktiskt, ska ta tag i det :)

Rodden, visst liknar rörelsen ett marklyft, men där stången är placerad typ 15 cm framför dig, vikten måste ligga på framfoten i början om man vill kunna hämta någorlunda långt fram.
Jag gillar att ha tyngden på framfoten genom hela draget.
Känna spänningen mellan framfoten, bålen och "hänga" ut i handtaget, det försökte en roddare beskriva i en video, jag håller med.
Men jag är 188cm med stela fotleder också :)

Enkelt, kör på det sätt som ger dig mest meter :D

David Englund sa...

Joel:Tack, rätt nöjd för att vara björnpremiär.

Sam:Första gången för mig med, litet problem bara det där med avskavt skinn.

Det där med stela fotleder känner jag igen, jag får väl ta och växa till mig 15 cm så är vi i samma sits :)