måndag 15 mars 2010

Mer hiking, lite rodd och Lions head igen!

Tisdagen 9/3

Hiking och klättring i flodfåra som vanligt för sent på dagen. Inte lika spännande som att klättra upp på table mountain då vi inte hade något riktigt mål idag, men vi hittade en cool flodravin iaf.



Onsdagen 10/3

Vi bytte boende efter 2 veckor och flyttade till ett mindre som låg längre bort dessutom. På plats hade jag iaf en C2a alltid något.
Grundtanken med onsdagens träning var egentligen att köra strongman igen, men Chris var sliten och jag ville inte köra själv i parken.
Tänkte göra en variant av ett OPT-pass:

5X
AMRAP HSPU
vila 10 sek
AMRAP Chest slapping pushups
vila 10sek
30 sek rodd@100%

Började första setet med HSPU, men golvet var så snorhalt så efter 24 reps så stod jag nästan i split med armarna. Bestämde mig för att spola HSPU och bara köra resterande övningar.

Rodden måste dessutom ha varit felkalibrerad, för det högsta resultatet jag uppnådde var 156 m och det var med damper 10, på damper 6-7 fick jag typ ihop 151 m.

CSPSHU blev resultat 5 14 13 11 12 Tuffa jävlar!

Torsdagen 11/3

Sista dagen på plats, upp tidigt i ottan så att Marina skulle få bestiga lions head. Tredje gången för mig, synd att jag inte fick göra det på tid en gång till. Hade så gärna velat komma under 25 min!


Ubåts-sälar som vinkade hejdå till oss!

Inga kommentarer: