söndag 14 mars 2010

Strongman i kanylparken och Cape CF igen!

Lördagen 6/3

Det finns en rätt trevlig park utanför Dave's gym, iaf trevlig dagtid, nattetid verkar det vara rätt otrevligt där, det finns vissa tecken som tyder på det dagtid.

I parken har iaf Dave lagt ut lite däck i olika storlekar som man kan leka med. Finns även höga väggar och trappor för wallballs och boxjumps!

Jag, Danne och Chris gick upp till Dave's och plockade med oss en slägga och en medicinboll för att starta roligheterna.

A.

10-8-6-4-2 reps av:

Däckvält
2x60cm Boxjumps

5 burpees i mitten av varje varv.

Första gången jag välter däck. Var ohyggligt tungt så jag valde att skala ned till 5-4-3-2-1 på däckvälten. Ångrar det lite i efterhand då det blev lättare allteftersom då tekniken satt bättre. Ungefär som en klumpig frivändning. Tiden tror jag stannade på 13.15min.

vila ca 5 min

B.

12 min för max reps av:

10,5kg medicinballsnatch 20 sek

10 sek vila

situps 20 sek

10 sek vila

Slå med släggan på däck 20 sek(varannan sida)

10 sek vila

Jag höll ett rätt jämnt tempo genom alla set, höll 10-13 reps rakt igenom har jag för mig. Värst träningsmässigt var medicinbollsrycken, men värst i cirkelns helhet var rädslan för att få en kanyl i ryggen när man körde situps.

Grymt roligt pass i solen iaf, nästan värt att flytta till Sydafrika enbart för det! :)





Måndagen 8/3

Besök på Cape CF igen för lite OPT.

2 reps på 70% av 1RM C&J+6 reps 32kg svingar på minuten i max 20 min.

Körde 12 min har jag för mig. Hade inte mycket mer än så i mig, kanske 2 min till. De där 32kg svingarna tog musten ur mig. Ändå nöjd med att klara så många 32 kg höga svingar.

vila ca 30-40min

På tid:

350m rodd
25 burpees
350m rodd

Tid:3.59min

Rodden gick helt ok, burpees väldigt smärtfritt, obrutna och nästan roliga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nice att du postar så smickrande bilder, först en där jag ser ut att inte kunna lätta från marken (jävla muffins från marknaden!) och sen en där jag ser ut att sitta på muggen...
Fast å andra sidan har du din fina teknik "liten flicka snickrar på ditt stora däck" på den sistnämnda så det kanske jämnar ut sig.. ;)

Ska nog köra lite tyreflips på lördag!

David Englund sa...

Haha lite flicka snickrar! Jag var bara tvungen ta med den bilden, den var så bra!

Hoppbilden tycker jag ser bra ut, fin höftextension!