lördag 27 mars 2010

Helgdubbel

Fortfarande mör i kroppen, om möjligt ännu mer sliten i pressmuskulaturen efter gårdagens burpees.

A. Power Snatch Cluster - 1.1.1 x 7; rest 3 min (vila 10 s mellan varje lyft)

40kg 45kg 50kg 50kg 55kg 55kg 55kg



Ingen explosivitet alls idag, är nog veckans träning som sitter i. Dessutom rätt kass höftextension.
Måste jobba mer med första draget ser jag också, höften sticker allt för mycket.

B. 16" Close Grip Bench Press - build to a 1RM; rest as needed

80kg 85kg 90kg(fail)

Väldigt ovan övning, att vara så sliten i axlar/tricpes hjäpte nog inte det heller. Jag vet inte ens om det är ett bra eller dåligt resultat.

C. GHD Sit Ups - 20 reps x 5 sets; rest 30 sec

Alla set obrutna. Nudda golvet med bägge händerna på samtliga reps. Händerna ovanför huvudet. Total tid 7.33min.

Vila 2 timmar

Run 10 min warm up, then..
Interval Runs:
30 sec @ 50%/30 sec @ 95%/30 sec walk x 10

Första löpningen utomhus i Sverige i år. Kändes bra men ovant. Började lite hårt första rundan, tyckte jag anpassade tempot bra sedan. Kom ca 270-290m per intervall.

Inga kommentarer: