torsdag 25 augusti 2011

Metcon FTW!

Hel och fräsch i kroppen, men dålig sömn inatt, Tila tyckte det vara dags att gå upp vid 06.30 och tyvärr hade pappa varit upp rätt sent kvällen innan.

Wu
Rrörlighet,kippsvingar, OHS,Musclesnatch,powersnatch.

A.På 12 min etablera en så tung singel ryck som möjligt sen 90% av det 1x2



40kg 45kg 50kgx1x2 55kg 60kg 65kgx1x2 70kg miss(rädd för vikten) 70kg 75kg 80kg 82,5kg miss 70kgx2

Här har jag stått tidigare i ca 1 timme för etablera max i ryck, 12min räckte tydligen bra.
Som sagt en gång är ingen gång och finns det inte på film så har det inte skett, nu har jag ryckt 80kg 2ggr bägge ggr på film så nu har det skett :)

Oväntad styrka, har inte ryckt mer än 75kg sen april, och jag kommer inte ihåg senast jag ryckte sittryck som inte var med i metcon. Jag får välhelt enkelt tacka lågvolymen och allt metcon-arbete :)

B.21-15-9 reps på tid av:

Snatch 43kg(fulldjup)
CTB-Pullups



Tid:8:56min PR

Rycken flöt på ganska bra, inte alls samma ångest inför dem som inför vändningarna i elizabeth, men 43kg ryck i metcon kanske är lättare än 60kg vändning?
CTB-PU fick dock brytas en hel del, rycken spelade nog en rätt stor roll här då underarmarna sved efter woden.

Kort honungs och t-shirtsbyte paus

C.AMRAP 10 min av:

5 thrusters 43kg
8 laterala burpees

Resultat:9varv

Insåg på sista varvet varför jag hoppade som en gubbe på passet i måndags och idag samt varför L-burpees sög så mycket i låren. Jag envisades med att sträcka höften när jag hoppade över stången, vilket inte var ett kriterie. Hade nog fått bättre tid i måndags då samt mer varv idag, men hej bättre träning blev det iaf! :)
Thrusters kändes stabilt.

D.GHD-situps AMRAP 30s vila 1minx3

15x3

Egentligen 1 min AMRAP, men mina ben var sås tekta så jag kortade av det.

Nu på kvällen se skriker de!

Kosten
12.40 Träning
14.20 Brownie,vispgrädde,1 morot,en halv honungsmelon,3ägg
17.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,1 morot
21.30 Kött och kantarellgryta med ugnsrostad brocolli,sötpotatis,rödlök,paprika. Revbenssjäll med råstekt potatis.

4 kommentarer:

marcusherou sa...

Hmmm och jag som redan nu innan har ljumma ben. Njuter av att du ska hoppa BBJ imorrn :)

Bra pace på rycken och oj va dina ctb är snabba.

Misstänker att rycken kommer sabba greppet nå sjukt.

Tempot är något lägre än i E och lasten är trots allt mindre så det är nog därför som det blir mer hanterbart. Vi får se imorrn helt enkelt :)

marcusherou sa...

Och oj va nice ditt maxryck var. Hela du är ju vertikal!

Lite SPP kanske?

Sam sa...

Kul med rycket.
Då funkar din träningn om alla olika saker gör dig bra på allt annat automatiskt :)

David Englund sa...

Tack Mackie, men jag tycker jag är usel på CTB, de är så jävla aviga för mig och jag har ingen stamina i dem helelr.

Förvånad över att jag tangerad max på rycket, kändes bra men jag missade(som vanligt) knäextensionen. haja hur mycket jag skulle ta om jag fick med det frånskjutet?

Sam:Flummigt, eller hur? Det var nog teknikträningen vid amanda som gjorde det ;)