lördag 25 februari 2012

Det här blir man vek av

Inte helt återhämtad sen torsdagspasset, benen lite småmöra men ffa axlar och triceps rätt trötta.
Annars blir jag friskare och friskare för varje dag, känns hoppfullt!

Wu
Väldigt stressad session idag, tid för uppvärmning och 2 styrkeövningar var 30min, brukar ta mig 90min....

Träning

A.3 clean highpull On the minute

60kg 70kg 80kgx2

Inte så mycket pang, kändes avigt.

B. 1 Frontsquat On the minute

90kg 100kg 110kg 115kg 120kg miss

Slarvade och stressade, bestämde mig tydligen för att göra en paus frontsquat på 120kg och så stark är jag inte än att jag fixar det. Annars kändes FS bra idag, tror jag kan ha ett nytt PR i mig då 115kg var lekande lätt. Hade inte tid att testa mer här.

C.Games Open 12.1

Amrap 7min 15cm target burpees

Gjorde 122 idag mot 120 i torsdag, men det var mycket värre idag. Dels för att jag var fräschare i kroppen inför förra försöket samt så visste jag vad jag hade att vänta mig. Hög puls redan efter 2min och då visste jag att jag hade mer än 2/3 kvar.
Utvilad så har jag max 4-5 burpees till i mig, så går det när man inte har tränat flås på 3 veckor.
Dock nöjd då jag gjorde 17 sista minuten idag och endast 15 i torsdags.

I vilket fall 300 burpees inom 48 timmar känner man att låren krymper av, nu ska jag itne göra en enda burpee på 5 veckor iaf!

D.Romanian deadlift

90kgx8x3

3 sekunder excentrisk fas, explosivt upp. Hade mer pang här än vid clean highpull.

E.Pause doubledip frontsquat

60kgx3 70kgx3x2

Ned i botten stanna, upp till paralellt stanna, ned i botten och studsa upp. Bästa av två världar både arbeta med studsen samt bottenstyka.

Inga kommentarer: