torsdag 16 februari 2012

Knäböjen på väg tillbaka!

Helt frisk nu bortsett från att halsen gör rätt ont, lite störigt! Annars ganska mycket träningsvärk i sätet(krävdes bara 140 pistoler, BS, GM och hipthrusts för att det skulle ske) samt extrem träningsvärk i lats och biceps, svårt att sträcka ut armarna, speciellt ovanför huvudet.

Wu
Lite hopprep med annat rep än vad jag är van vid, gick inget vidare. OHS, FS, rörlighet.

Träning

A.Snabba OHS

60kgx3 70kgx3 80kgx3x3

Satsade på högt tempo ned i botten, gör annars mina OHS i slowmo=noll överföring till ryck. Dessutom så kommer en snabb excentrisk fas göra att jag kommer kunna lyfta tyngre OHS när jag har blivit van vid det.
Tappade stången vid ett set på 80kg, knäade tydligen för mycket på vägen ned och stången åkte fram.

B.Frontsquat

80kgx3 100kgx3 105kgx3x2 110kgx3

Kändes inget vidare på 100kg och 105kg första set. Kom på mig själv att slarva tekniskt, måste fokusera på att trycka fram höften när jag driver mig upp ur hålet. Då gick det mycket bättre, hade mer i mig, skönt då böj såklart är viktigast.

C.AMRAP 5min:

10 OHS 43kg
10 burpees

Resultat:4 varv+7 burpees

Skönt att köra riktigt flås igen. Gick ut på tok för hårt då jag satsade på 5 varv, OHS tunga för benen redan från varv 2.

vila 5min

D.AMRAP 5min:

10 Overhead anyhow 50kg
10 boxjump 60cm

Resultat:4varv+1 OHAH

Började köra OHAH från nacken, eftersom mitt nyckelben inte gillar att dunsar just nu. Hade dock ingen styrka i den positionen så jag vadderade nyckelbenen och körde frampå, gick mycket lättare.
Körde 11 OHAH varje varv då jag tog ut stången från rack istället för att vända upp den för att skona nyckelbenet.
Boxhopp ingen supergoat längre.

Kosten
12.30 Träning
13.55 Brownie,vispgrädde,apelsin
15.30 kycklingsallad
17.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,morot
20.30 Köttgryta,lite ris,kokt morot och brocolli,1 kiwi.

Inga kommentarer: