torsdag 2 februari 2012

Metconsvag

Utvilad idag, bra med sömn senaste tiden. Sovskadan inte bättre dock, måste verkligen ta mig tid för den snart. Känns dock inte vid träning, bara vid vardagsaktiviteter.
Inte så mycket träningsvärk avtisdagens träning, bara i sätet, kände mig dock inte maxad med tryck.

Wu
500m rodd, rörlighet, FS och jerk.

A.2 Clean(+1jerk)

40kg 60kg 70kg 80kg 90kg 100kg(bara 2 clean)90kgx2

Inget klipp alls, långsam och seg och frontböjen i vändningarna var tunga. Tisdagens pass inverkade säkert, men jag har tappat någon % i styrka senaste 2 veckorna. Som sagt avlastningsvecka nästa vecka(kortare pass och mindre metcon än tänkt) samt mindre metcon under Open än vad som var planerat.

B.Death by Fran

Minut1 1 thrusters 43kg/1 PU, minut 2 2 thrusters/2 PU o.s.v.

Resultat:13 varv+12thrusters

Frångick min programmering lite då jag ville känna på Th/PU kombon innan jag och Numi kör Fran nästa lördag.

Helt klart nöjd 27 reps mer idag än senast(12 varv+11thr)inför min förra Fran, det bådar gott. Hade lite kvar i tanken, men blev nöjd när jag passerade 13 varv och min ena handflata började köras upp så det fick räcka där.

Sjukt mycket jobbigare en riktiga Fran btw.

C.Ring-HSPU

4 4

Fulldjupa ring mot axel, utan att klättra med benen längst remmarna. Nöjd att fixa det efter 103 thrusters.

Kosten
13.00 Träning
14.45 Skånsk kalops, potatis,rödbetor,blodapelsin
17.15 Brownie,vispgrädde,blodapelsin.
20.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,ägg,morot,blodapelsin.

Inga kommentarer: