tisdag 14 februari 2012

Första gångs Mary!

Ganska sliten i axlarna av gårdagen, så mycket volym var det ju inte ändå. Annars bra, blir stadigt friskare.

Wu
Mini-FS typ 1:28 ingen exakt tid, rörlighet, FS, BS 20kg-120kg.

Träning

A1.Backsquat 5RM



120kgx5 80kgx5x3(pause backsquat)

Valde att köra på 120kg då det kändes ganska tungt under wu, samt att jag har ju märkt att underkroppsstyrkan inte är som den ska vara nu när jag har varit sjuk samt att jag inte hade någon pass idag.
120kg var tungt, men hanterbart.
Körde pausebacksquat för att det är något jag behöver och den är bättre för mig istället för backoff-set. Då har jag lite tid i botten på aktivera mitt inaktiva säte så kanske de hjälper mig i Oly och BS sen.

A2.Strikta MU 10kg viktväst

4 3 4

Slarvade på andra setet, missade övergången. Har lagt in de här i programmeringen, kört för lite strikt drag på senaste.

B."Mary"

AMRAP 20 min:

5 HSPU
10 pistols
15 PU

Resultat:14varv+5HSPU

Körde på en 80% nivå då jag inte ville att pulsen skulle gå upp för mycket. Fixade bara 8 varv obrutet, sen blev jag tvungen att bryta PU. Lyckades köra upp hande varv 12 så tejpning och onödigt bryt i PU gjorde att sista 2,5 varv tog 5min.
HSPU lätta rakt igenom, pistols ganska tunga.

Tror jag har gjort någon 10min variant eller testvariant av Mary förut, men nu har jag iaf en score, får vi se om det dröjer 4 år innan jag kör henne igen :)

C.2 varv av:
8 omvänd curl 30kg
10 dips 10kg
vila 2min

Vek i curls, därför måste det ju vara bra? Dips är ju bra för armtryck.

D.2 varv av:

8 good mornings 50kg
12 backextensions
vila 3min

So msagt, svag rygg behöver stärkas.

E.Hip thrust

50kgx10 60kgx10,70kgx10 80kgx10 2 sek paus i toppen

Behöver aktivera sätet och höftextension är ju alltid bra.

Kosten
13.00 Träning
15.00 Brownie,vispgrädde, apelsin, 3 ägg
17.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter
20.30 Fläskkarré, brocolli, rödvinssås, mandlar och något mer.

2 kommentarer:

marcusherou sa...

Bra Mary som fan!

Tror faktiskt att 80% är just en bra nivå, nästan allt handlar om hur bra flöde man har på PU.

Jag gillar inte den wodden, dels för att den är dryg men också för att det blir satans med pistoler och dina ord "om man vill ha meniskproblem så kör man högreps pistoler" ringer i bakhuvudet :)

Hade velat haft 1 sek till i botten på Pause BS men jaja.

Du har bra assistansträning, jag var korkad som la bridging / hip thrusts igår innan BS idag. Rena turen att jag klarade att persa. Man lär sig!

OHS-wodden igår gav _alla_ rejäl lårsyra också (tom Lanner), vilket var lite oväntat.

David Englund sa...

Jag vet inte vad som är en bra Mary-score, ingen koll på passet faktiskt.
Det här var en lugn 80% takt, går jag in för det så kan nog 18 varv gå, men mina pistoler var inte de vackraste(knän åt alla håll och hörn) så varför riskera något.

Äsch 2 sek i botten på varje fick räcka :) Egentligen var fokus mest att gå så djupt jag kunde med anspänning i rygg och säte och sen döda stretchreflexen där.

Jepp, ringde dig för jag undrade lite hur du tänkte när du la bridging på axeldagen innan böjdagen samt bendödarwods dagen innan böj också :)