torsdag 23 februari 2012

Friskförklarad?

Ganska outsövd idag, vaknade tidigt imorse för att gå på toa kunde inte hålla mig och var tvungen att kolla vad det var för games open pass. Blev så förbannad att jag inte kunde somna om, träning ska väl vara kul?

När jag ändå var vaken så passade jag på att boka in en akuttid på vårdcentralen innan jobbet. Testade halsen där och det var inget bakteriellt iaf, virus eller bara irriterade slemhinnor. Jag får se det som OK för att börja träna flås igen.

Kroppen ok annars, sjukt trött i triceps och axlar sen i tisdags och måndags.

WU
Lite jogg, knäböj,OHS,burpees, Burgener WU

Träning

A.Snatch

40kgx3 50kgx3 60kgx3 70kgx2 75kgx2 80kgx1 85kg missx2 70kgx1x2

Revansch på snatchen idag, kändes bra. Stark men långsam under stången. bra höjd på 85kg men vågade såklart inte under.

B.Games Open 12.1

AMRAP target burpees 15 cm 7min

Vilken lunggenomkörare, blåste ur dem ordentligt. Låren började kännas sista minuten också. Framför allt var det ett jävla mentaltest, exakt så tråkigt som jag föreställde mig, när man har gjort 50(vilket är redan det för mycket burpees) så har man typ lika många kvar usch!
Mycket osäker på om jag kommer göra om den, men hey det var ju bra flåsträning och det behövs ju! :)

C.3 varv av:

1 powersnatch 50kg
3 OHS 50kg 5 sek paus i botten
12 CTB-PU
vila 2min

Öva upp stabilitet i OHS, så snabbt ned som möjligt för att vara stabil. Gjorde 5 sista setet. Inte jättelätt efter burpees faktiskt.
CTB är jag kass på, körde vanliga idag, kippar inte tillräckligt hårt, det måste jag ta med mig.

D.Fällknivar

3x15 1min vila

UB UB 12-3

Bättre än senast, sved fint i magen.

Kosten
13.00 Träning
14.45 Brownie,vispgrädde,chili con carne,ris,morot,apelsin
20.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,3 ägg,kaviar,ananas, morot.

3 kommentarer:

marcusherou sa...

Satan vad du tar 80 ofta nu. Ditt gamla max varje pass :)

Bra pass kort och gott. Lungblås!

David Englund sa...

Jepp, 80kg är papper, egentligen 85kg också, sitter bara i huvudet....

Christian sa...

Vad var din score??