fredag 19 november 2010

1,5kg per ben!

3 kg kvalitativ viktuppgång är ju målet, och det skulle ju verkligen vara otroligt kul om de satte sig jämnt fördelade på benen. Jag gjorde mitt bästa för att det skulle bli så idag iaf.

WU
rörlighetsträning, handståendeövning(har tagit tag i den biten igen), powercleans,frontsquats,cleans 20-60kg

Träning

Clean 80%x3x5 vila 2min

70kg 75kgx3 80kgx3

Snatchen går bra, där har min kropp hajat vad jag ska göra. Vid cleansen klipper jag gärna till stången för tidigt dock. Gick bättre än vanligt idag, mest för att Chris var på mig om vänta in andra draget. 80kg var också snarare 90%, ingen bra teknikvikt.

1 1/4 Frontsquat(2 sek ned till botten, upp till parallellt 1 sekund, ned i botten och upp, 1 sekund i toppen) 90%x5x5 vila 2min

60kgx5

Perfekt vikt, bra för att både stärka bröstryggen samt jobba på studsen i botten.

Highbar backsquat 10x0 90%x20x3 vila 3min

60kg 65kg 70kg

0 sek i toppen blev det sisådär med sista setet på 70kg, men benen och ryggen var redan stekta när jag gick in under stången. Sista setet på film.



Boxjumps 15x4 vila 1min

45cm 45cm 60cm 45cm

Vill öva in spänsten i vaderna och inte falla igenom och landa på hälarna. Gick bra på 45cm, mindre bra på 60cm.

GHD-situps 15x3 vila 2min

Bra övning för min rygg, mår alltid bättre iden så länge jag har övningen med i programmeringen en gång i veckan. Idag var den tyngst för benen.

Tabatasquats med 10kg viktväst

17 17 14 13 12 13 13 13

Spiken i kistan för låren där, tror aldrig mina vastus medialis har varit så pumpade.

Nu är det iaf inte ben på schemat förrän på måndag iaf!

Kosten
11.00 3 ägg, 2 satsumas,2 morötter
14.00 Träning
15.30 Broownie,vispgrädde,3 satsumas,2 morötter
19.00 texas chili med ost, gräddfil och grönsaker

4 kommentarer:

Jonna sa...

Tyckte du gnällde på svag bröstrygg häromsistens så du kanske skulle lägga lite av viktökningen där...

marcusherou sa...

Hur fan blir man stark ibröstryggen? Är det inte bålen som håller även den?

Bra f.ö. du jobbar ju med rätt grejer om du vill bli stark;)

Anonym sa...

Som jag sa, jag tror stenhårt på de där frontböjarna för dels vändningar men även benstyrka öht!
Du hade faktiskt skäl att se lite seg ut på tabatan, däremot accepterar jag fortf inte tjejlådan för hopp... ;)

David Englund sa...

Jonna:Jag tror inte erectorerna i bröstryggraden har så stor tillväxtfaktor, men det var en god tanke. Snacka skillnad 1kg skulle göra där :)

Marcus:Bröstryggen är en del av bålen, bålen är ju hela överkroppen medan bröstryggen är hela partiet där revbenen utgår ifrån.
Jepp som sagt tanken är 20% starkare och 10 % tyngre :)

Chris:Som jag ssa, tror stenhårt på dem för bröstryggsstyrka och vändningar dock inte så mycket för benen :)
Vänta bara när jag har posat hela våren när du kommer tillbaka då ska jag studsa på 90 cm!