måndag 29 november 2010

Lugnt mellanpass

Idag stod en variant av press och knäböj på schemat. Underskattade gårdagens dragpass då det kändes rätt bra i armarna idag, trikeps igen som förra gången.

WU
rörlighetsträning, 500m rodd 1:47min, lite DU's med speedrope, det skulle vara bra att lära sig att hoppa med det. Stykreryck 20-50kg

Styrkeryck 80%x2x2 80%x1x3 vila 2min

55kgx2 60kgx2 65kgx1x3

Lite slarv i början, värmde upp för lite. Inga missar dock. Underarmarna kändes rejält från igår. Allt var väldigt lätt. Rätt kul på ett av lyften på 65kg då jag tog i som fan för att jag trodde att det skulle vara tungt och var nära att slänga upp vikten i taket!

TGU 90%x1/1x4 vila 1min mellan varje arm

30kg 35kg 40kg 45kg(miss bägge händer)

Här märkte jag armtröttheten mest, handlederna ville inte alls vara med idag. Missade tom 45kg, illa!

Thrusters 60kgx90%x3 vila 2min

12 10 8

Kändes inte så illa, mest tungt för armarna. Skulle vara nice med en obruten heavy fran.

1powerclean/3 frontsquats/1 splitjerk 80%x3 vila 2min

Teknik för att jobba på överstöten med lite trötta ben. Dock var det armarna som var mest trötta efter thrusters.

Bulgarian splitsquat 80%x5/5x2 vila 1min mellan varje ben

50kgx5/5x2

Lätt och bekvämt

Kosten
11.00 3 ägg, 2 morötter,1 äpple
16.00 Brownie,vispgrädde,2 kiwis
18.00 3 ägg, 2 satsumas
20.00 1,5 knockoutburger med glutenfritt bröd,sidesallad,colalight, 10 salta S-mynt,1 äpple,2 rutor chilichoklad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker fortf att det är lustigt att du får såna doms i tric av repet etc. :)
Många bra grejjer du kör nu med tex FS-reps innan jerken, ska stjäla så mkt som möjligt när jag nu kör OL!

marcusherou sa...

12 obrutna Thrusters? Mkt bra! Men obruten Heavy Fran är ett rätt tungt mål! Inte ens Greg A gör den obruten :) Kör den på fredag om benet tillåter.

David Englund sa...

Chris:Jo det är lite lustigt, jag får ha det i åtanke i fortsättningen.
Stjäl hur mycket du vill, men det är mycket möjligt att jag stjäl av dig med :)

Marcus:Nu är du bara snäll, så bra är det inte. Men jag fick iaf till dem utan pauser i rörelsen.
Jag tror att det kan gå, iaf första varvet :) Spara den så kör vi den tillsammans!

tttt sa...

vad ska jag äta för att springa Lidingöloppet 30KM på 1:43?

Jag har som bäst gjort 1:47