lördag 6 november 2010

Mörkat inför SM?

Jag önskar att så var fallet! Efter ett söndagens träning som jag var riktigt nöjd med så vaknade jag upp med tokont i alla leder, halsont och lätt feber på måndagen. Har varit hel vila både från jobb och träning hela veckan. Har inte ens kunnat rörlighetsträna då muskler och leder har gjort ont.
Riktigt taskig tidpunkt för det med tanke på SM.

Igår på fredagen kunde jag iaf köra lite lätt rörlighetsträning och idag när jag vaknade kände jag mig inte sänkt längre. Fortfarande lite halsont, men inte sänkt.

Bestämde mig för att väcka lite liv i nervsystemet iaf idag.

WU
Några 10:or DU's väldigt jobbigt och svårt. Muscleups till ringhandstandpushups(nu hajade jag vilka kompisar du fick hjälp av Chris, trodde du syftade på remmarna i filmen :)
Smala OHS(mitt squatjerkprojekt fortsätter, hade hela händerna på det kromade idag)

Träning

2:or Powersnatch

50-60kg

Kändes inte alltför tungt, men hade ingen kordination. Armarna kom långt efter klippet.

1:or Press

60-65kg

Var rätt tungt.

1:or powerclean

80-90kg

Var faktiskt inte alls särskilt tungt, även fast jag breddade fötterna.

Marklyft

100-140kg

Var också rätt tungt.

Skulle testa T&G på både powersnatch och powerclean 10 reppare, men fick bryta bägge seten efter 7 reps då pulsen gick i taket.

Jag får hoppas att vekheten släpper tills imrogon då jag ska köra ett mer ordetligt pass. Ska känna mig fram till på onsdag, känner jag mig fortfarande off då blir det nog inget SM för mig(iaf som atlet) då jag inte ser någon vits med att köra på 80% nivå. Jag ska dock göra mitt bästa för att ta mig i form, fick just hem 40kg gräsuppfött kött. 1 kg om dagen borde ge ordentligt med TRYCK!

Kosten

13.00 3 ägg, 2 morötter
15.00 Träning
16.00 Brownie,vispgrädde, 3 morötter, 2 satsumas
20.00 600g kött i någon god form och grönsaker till det

9 kommentarer:

Charlie Palmblad sa...

40kg... tjohej :)
Gott!!!

Hoppas du hinner krya på dig vore kul att se dig monter prestera

Mattias sa...

Det är verkligen en respektingivande mängd kött. Med en sån diet är du snart på banan igen :)

//Mattias

Anonym sa...

Haha, de är ju förvisso sjukt nice att kunna klänga fast fötterna i gallret men tror inte att det är riktigt rx´d.. ;)
Jag tror du kommer bli superfrisk och att vilan kommer visa sig gjort dig riktigt gott, 40kg kött dessutom - nästan så att jag bjuder in mig själv på middag nån dag... ;)

marcusherou sa...

Kom igen nu vettja! Skapa lite tryck nu så kör vi!

Joel Krigström sa...

Tänk att jag också har över 40kg kött hemma, fast från en gräsuppfödd Sälenko. Köttet smälter nästan i munnen, helt fantastisk!
Hoppas du blir 100% nu!!

Bear sa...

Trist att du också varit sjuk, men bara du inte är sjuk på själva tävlings/träningsdagen så är det ju bara att köra. Tänk på alla ursäkter du kan rada upp, vilket läge, snacka om win-win!

1 kg om dagen, räcker det? Är det vad du vanligtvis äter?

Bear sa...

Alltså..."är inte det vad du vanligtvis äter?" :)

Ang tävling: du kommer ångra dig om du inte ställer upp av 80%-anledningen, men vi ses ju hur som!

Unknown sa...

Krya på dig.
Det är som att vila sig i form på ett sätt :)

David Englund sa...

Charlie:Monsterprestera var snällt sagt, men jag ska göra mitt bästa!

Mattias:Jepp, jag tror på den! Tror dock att en diet av jerky gjord på älgbiff kakao/chilli är opti :)

Chris:Testade idag igen och vad man än gör så fastnar man med föttena där. Fast man får ju inget hjälp av det för det är ju i utlåsningen som man komemr dit.
Du beöver inte bjuda in dig själv, du är inbjuden närsom på lite Boeuf Bourgignon!

Marcus: aye aye captain :)

Joel:40 kg är grymt, det komemr leda till 60kg press för dig snart!

Björn: Haha när man ser det så finns det ju ingen orsak att inte vara med. Jag får gå runt pä SM med en skylt där det står: Nyligen sjuk! :)
Angående köttet så ligger jag väl på 700-800g dagligen normalt så det är ju ne liten upptrappning.

Sam:Tack! Bra för sttyrkan, uselt för flås och uthållighet.