torsdag 25 november 2010

Pressat!

Mycket pressat schema på senaste, så varför bryta trenden inför träningspasset?

WU
DU,cleandeadlift 75kgx5, BF-PU,rörlighetsträning

Träning

A.Korset 90%x3 vila 2min

Gick ungefär som senast, skönt att det inte känns omöjligt.

B.Splitjerk 90%x5 vila 2min

90kg 100kg 105kg 110kg miss 110kg miss 110kg miss



Jag ville verkligen ta 110kg, då 105kg var så lätt. Jag hade bra driv upp på stången, men jag lutade mig bakåt ifrån den samt att jag inte var så aggressiv under den. Jag blev så förbannad på stångjäveln!

C.Excentrisk powerjerks 34x2 80%x3x3 vila 2min

70kgx3

Kändes väldigt bra, mycket lättare än senast jag körde dem.

D.2 press/3 pushpress/5 powerjerks 90%x3 vila 90sek

60kg 55kg 55kg

Missade 2 sista jerksen på 60kg, pressade alltför långt ifrån kroppen. "Dödade dessutom vikten mellan varje repetition. Körde utan paus set 2 och 3.

E1. Strikta Ringdips 90%x3

15 9 7

vila 10sek

E2. Armhävningar med klapp 90%x3

5 5 4

vila 10 sek

E3. Armhävningar

5 5 5

F. Frontrackade walkouts 135kgx10sekx3

Kosten
12.30 2 ägg, 1 paprika, 1 äpple
14.30 Träning
16.30 Brownie,vispgrädde,3 satsumas,1 äpple
21.00 15 stekta strömmingsflundror, blomkålsmos,rivna morötter. Kakao,kokos,hemlagad vaniljsås ihopblandat,rätt gott faktiskt.

vila 2min innan E1

6 kommentarer:

Anonym sa...

Helt sjukt vad du volymar kompis! Eftersom du ändå inte ska metcona, varför inte överdriva intaget ett tag. Typ bomba 6k kcal eller nåt bara för att se vad det gör för styrka etc? TRYCK! ;)

Anonym sa...

PS. Om du inte har problem med mjölk kan du ju köra "a gallon a day"! :)

David Englund sa...

"Mr. 84 kilo" Har redan testat det där, bra styrkeutveckling dock försvann all styrka när jag inte var fet längre.
Mr. Biff teki fixar dessutom inte mjölken :)

Anonym sa...

Hahaha, kokosmjölk då? Kanske inte en gallon då. Kanske inte ska överdriva då men jag tänkte bara att du säkert skulle svara bra på ett hyfsat kcalöverskott, sen kan det ju ändå vara kvalite? :)

marcusherou sa...

Haha, skulle vara coolt om du försöker ta dig igenom hela alfabetet på ett pass :)

surt att missa 110 jerken så många ggr!

David Englund sa...

Chris:Jag ligger på ett kaloriöverskott, får i mig ca 3000-3200kcal dagligen. Dock mycket kokosolja och mjölk i kosten!

Marcus:Får testa det, svårt att komma längre G-H har jag märkt :)

Jerksen var ingetting mot rycken häromdagen, lackade då 110kg kändes så lätt! Lyckades hålla mig i schack idag iaf!