fredag 26 november 2010

Lyft!

Presspasset satte givetvis sina spår i tric(k)eps, och gårdagens bålgenomkörare gav magen sitt. Kände mig hyfsat fräsch idag iaf. Besök hos Koray idag också för att släppa på ryggspänningarna som backlevrarna förra veckan gav mig.

WU
Rörlighetsträning, Burgener-WU,500m rodd 1:47min, det närmaste jag har ghort som liknar konditionsträning sedan SM. Märkte det inte så mycket på flåset, mer ovanan med rörelsen drog snabbt på mig mjölksyra. 5 backextensions, 5 revers hyperextensions.

A.L-MU till inverted hang till Backlever 80%x3 vila 2min

Tog det försiktigare än senast, låste bara backleverpositionen 1-2sek och släppte ned sen.

B.Powerclean 90%x2x3 90%x1x2 vila 2min

80kgx2x2 85kgx2 90kgx1x2



Dubbel på 85kg är tangerat 2 RM PR, den här gången med fin form utan vidarebreddning av fötterna. 90kg var ganska lätt, men jag hoppade över den sedvanliga PR-jakten och fokuserade på tekniken istället. Breddade inte med fötterna här heller.

C.Cleanpull 90%x2x3 vila 2min

90kgx2 100kgx2 110kgx2



Visste inte riktigt vad jag skulle använda för vikt, men det kan man ju styra med höjden på draget. Fokuserade på att synka drag och positioner exakt som vid en vanlig vändning, det blir lätt så att man tänker att man bara ska lyfta upp stången och ”shrugga” till den.

D.Halting snatchdeadlift med 2 sek paus vid skenben och knä 80%x3x4 vila 2min

60kgx3x4



Perfekt vikt. Nådde en liten insikt också, tror jag ska starta med en bredare stance än vad jag gör vid OL. Kändes lättare då.

E. GHD-Raises 3111 90%x3 vila 2min

Fokuserade på att extendera höften ordentligt i den excentriska fasen. Måste ha varit det elelr alla lyft innan för jag fixade bara 6 reps per set.

F. 10 backextensions 2112 direkt följt av AMSAP topp-positionen i revers hyper extensions x3 vila 2min

Tog bra, en fin finisher för ländryggen.

Kosten
13.30 3 ägg, bacon, 1 apelsin, 1 äpple, 1 satsumas
16.30 Träning
18.15 Brownie,vispgrädde,2 kiwis,soltorkade aprikoser
20.45 3 tallrikar köttfärsås med ost och brysselkål, 1 stort glas rött

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga powercleans! Låter som att du alltså gjorde GHR´s "på riktigt" nu då.. ;)
Oh, innan jag glömmer: http://www.weather.com/weather/tenday/SFXX0010

:D

Sven Isaksson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sven Isaksson sa...

Bra videos för att visa lyften, kanon för att se teknik och utförande. En idé är att filma igenom bas lyften för instruktioner m m filmare.. Anyways.. Klockrena Powercleans!

David Englund sa...

Chris:Thnx! Det är tur att jag inte vet hur man konverterar farenheit till celsius för då kan jag i lugn och ro utgå att 72 betyder typ 3-4 grader C :)

Sven:Tanken var att få med lite ovanligare "tråkigare" lyft på film, kul att du gillade det!