söndag 7 november 2010

Fy vad jobbigt!

Känner mig nästan helt frisk förutom lite halsont nu, testade att höja nivån lite på träningen idag.

WU
500m rodd 1:42,9min Rätt flåsigt, men inte värre än vad det brukar vara.
Rörlighetsträning
Backsquats 20-80kg

Träning

Backsquat



2x100kg 2x110kg 2x120kg 1x130kg 1x135kg PR

Djupet på 135 blev godkänt när jag såg det i slowmotion i kameran så jag räknar hem den. Riktigt nöjd, måste vara mina nya 3/4 tights från reebook :)

Frontsquat

2x90kg 1x100kg 0x110kg

Surt att missa 110kg. Kändes lätt när jag tog den ut den från racket, även lätt när jag gick ned i botten och jag var helt säker på att jag skulle ta den. Men på vägen upp vek sig bröstryggen, fan! Jag måste verkligen bli starkare där, funderar på att lägga in frontrackade walkouts eller grunda tunga frontböj sen.

2 varv av:

15 burpees
10 powercleans 55kg
15 CTB-PU
vila 3min

1:51min 3:08min

Oj, det här var verkligen jättejobbigt. Som Björn en gång sa: Det här var inte ens kul på ett kul sätt! Det är vad en veckas soffliggande gör med en. Positivt att första varvet var obrutet iaf.

Vila 10min

20 svingar 32kg
vila 10 sek
15 armhävningar med klapp

vila 3min

10 svingar 40kg
vila 10 sek
15 armhävningar med klapp



Skulle egentligen ha varit 20 reps bägge seten, men när jag upptäckte att jag lekte så lätt med 32:an så var jag ju tvungen att testa 40kg. Det gick över förväntan, fixade 5 obrutna reps sen 2/3.

Jag får se hur jag mår imorgon efter det här, det skulle itne vara kul med ett bakslag då jag fick lite hopp efter dagens pass även fast det var sjukt jobbigt!

Kosten
12.10 3 ägg, 2 morötter
16.00 Träning
17.30 Brownie,vispgrädde,1 apelsin,1 morot
20.00 800g tacokryddad köttfärs, sallad,tomat,lök,salsasås,gurka, gräddfil. vitkål

6 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

Starkt!

Anonym sa...

Skönt att vara tillbaka?
Sa ju det, PB innan och EFTER sjukan, vilan kommer ha gjort dig gott! ;)

marcusherou sa...

Pb is a pb is a pb!

Bear sa...

http://www.youtube.com/watch?v=lSVnt3--Nnk&feature=related

Fit 4 50 sa...

Grattis! Starka ben.

Sven Isaksson sa...

Mkt bra film för teknik & prestation. Peppande & lärande!