söndag 21 november 2010

Rygg och bikeps!

Tidig och snabb träning idag, alltför mycket att göra på senaste!

WU
rörlighetsträning,marklyft 5x80kg,lite bf-pu, doubleunders, lite handstående övning.

Träning

Bar-MU 00x1 90%x4 vila 2min

5 4 4 3

Körde den med kipp då jag tycker att det är svårare än strikt dvs något jag behöver öva på.

Viktade Pullups 01X0 90%x3x4 vila 2min

20kg 25kg 30kg 35kg

35kg var faktiskt ganska tungt, svunna är de tider då jag gjorde 5x5 på 40kg. Då iof med bikepsgrepp och med kipp, men ändå.

Ryska benlyft i ringar(TTB till inverted hang typ) 2121 90%x4 vila 1min

6 5 4 3

Ny övning, kul!

L-ish ropeclimbs 1x4 klättringar vila 2min

Riktigt kul, jag tror på ropeclimbs för bra dragstyrka! 3 gången i hela mitt liv jag gör dem. Utan vikt set 1,2 och 4. 5kg extra set nr 3. Svårast på vägen ned, fingertopparna fick ta lite. Jag var faktiskt inte heller för ovig för att klättra i rep :)



5 strikta pullups, 5 CTB-PU, 5 kippade, 5 toestobarx2 vila 2min

Jag tror jag måste få igång min kipp igen, tror den har försvunnit mer eller mindre med åren. Jag har märkt det på muscleups och idag märkte jag deet även på PU. Var hur svårt som helst både med CTB och vanliga PU. Det enda som var lätt var de strikta.

Kosten
10.00 Träning
11.30 Brownie,vispgrädde,5 morötter,3ägg
16.00 Min fantastiska texas chili gratinerad med ost,nachos,rödlök och gräddfil. 4 satsumas.
20.00 Paleopaj med hemmagjord vaniljsås, 3ägg, paprika

1 kommentar:

Jon sa...

Själv är jag för ovig för bänkpress, tror jag hade kunnat göra en trea på 170 annars. Ska jobba med bänkovigheten!