tisdag 16 november 2010

Äntligen dags att bygga lite grund!

Nådde en insikt efter helgen, att trots usel kondition, sjukdom(där kom den igen Björn)och lätt kroppsvikt så gick det rätt bra!

Därför så har jag lagt upp en plan för framtiden. Hade egentligen planen redan klar efter FAF, men så kom SM i vägen så jag fick lägga om programmeringen. Nu är det iaf rent styrkefokus. Har inte satt upp några några konkreta mål än, jag tänkte utvärdera det efter en 7 veckorsperiod. Ett mål är iaf att lägga på mig ungefär 3kg kvalitativt till nästa år(det gick ju iår så) Det blir iaf inget tävlande på minst 8 månader.

Det jag kommer att köra är en modifierad av Rickards programmering som jag följde innan FAF.

Vilade 2 dagar efter SM, inte säskilt sliten men hoppades på att halsen skulle bli bättre samt hade kort om tid för träning.

Dagens träning då:

WU
marklyft 80kgx5, rörlighetsträning, öva lite DU's med speedrope, öva handstående, burgener WU.

Träning

Muscleup till inverted hang till backlever vila 90sek

3 omgångar

Mjukstart för ringträning, höll inte backlevern mer än 10 sek åt gången. Lyckades trots det få lite ländryggskramp som dock inte påverkade resten av passet.


Snatch HighPull 90% 2x5 vila 90sek

50kg 55kg 60kg 60kg 65kg

Polletten trillade ned bra senast jag ryckte, gick riktigt bra!


Marklyft med dött stopp 90% vila 3min

110kgx5 120kgx5 125kgx5

Det var riktigt lätt!

Haltande mark med stopp 1 cm över mark och under knä 3sek vardera 80% 3x3 vila 120sek

90kgx3

Ja, vad ska säga oförskämt lätt, när gick jag och blev såhär lyftstark?

Marklyft 30X0 90%X10,15,20 vila 90sek

90kg 85kg 80kg

Från klarhet till klarhet, inga problem här heller.

Höga svingar 32kg 90%

15 15

Ett riktigt bra pass, lite för metabolt för min smak med 20-reppar DL och svingarna men annars bra.

Kosten
11.30Träning
13.00 Brownie,vispgrädde,3satsumas
14.45 3 ägg, 2 morötter
19.30 1 giftfågel, 3 satsumas, 1 paprika
22.00 3 stekta ägg med bacon, dett blir nog en satsumas som slinker ned också :)

3 kommentarer:

Charlie Palmblad sa...

Det såg bra ut på SM :)

Jo, någon form av strukturerad planering vore kanske vettigt, kör just nu ett virr varr av mainsite och vad som är tråkigt/kul(läs svagheter och styrkor), där stommen ligger på wendler systemet för att få upp alla styrkelyft till acceptabla nivåer.

marcusherou sa...

Nice!

David Englund sa...

Charlie:Tack! Fast du har ju stommen med wendeler, och det verkar ju flyta på bra.
Fint PR du satte i lördags!