torsdag 23 december 2010

Perfekt ska det va!

Har inte varit så jättemotiverad senaste veckan, ffa för att jag inte tycker jag har gjort så stora framsteg som jag borde ha gjort. Egentligen handlar det om att jag itne har fått upp de lyften som jag tycker räknas, clean&jerk men jag har ju ökat bra i assistansövningar.Man vill alltid ha mer :)

Funderar på att köra den här cykeln ut, för att lägga in en månad där varje pass består ev en styrkeövning samt en metcon. Jag lär ju iaf inte bli stressad av att jag bara har 2 timmar avsatt för träning då.

WU
rodd 500m 1:43,2min, rörlighetsträning, powerclean 20-70kg

Träning

A.Powerclean

80kgx2 85kgx2 90kgx1x5

Kände mig rätt stark, men fick inte till tekniken rätt på 90kg. Breddade lite för mycket på fötterna för min smak. Det ska inte bara lyftas, det måste göras snyggt också är mitt motto!

B. Cleanpull 90%x3x3

100kgx3 110kgx3 115kgx3

115kg var riktigt tungt, vikten förflyttade sig inte långt. Tufft för mig att jag hade tänkt att frivända det nästa år.

C. Backlever 90%x3

Något som känns riktigt bra är backlevern, inga problem alls. Något som jag kom på idag för ännu bättre sträckning är att titta framåt innan jag sänker ned mig själv, ta med det till nästa gång.

D. Halting Snatchdeadlift 2 sek paus vid skenben och under knä 80%x3x3

60kgx3 65kgx3x2

Kändes bra, var lite osäker på min snatch setup i början men det löste sig.

E1. 12 GHD-situps
E2. 7 GH-raises
vila 2min

Lite bål och baklår, behövs det med.

F. 100m rodd@100% vila 1min

17,9s-18,6s, bättre än senast.
Rodden är också en av anledningarna till att jag vill dra ned på högvolymsstyrkan ett tag då jag hade tänkt att satsa lite på den och det hinner jag inte med nu.

Kosten
14.30 Träning
16.00 Brownie,vispgrädde,4 morötter,1 apelsin,3 ägg samt 2 chokladfudge udner passet
21.30 Min fina ekologiska julskinka som ligger och kokas just nu. Vet inte vad jag ska ha till än.

1 kommentar:

Anonym sa...

1 Styrkeövning, kort tung metcon och/eller roddsprint tror jag är perfekt för att omvandla din nyvunna styrka till CrossFitability! =)
Hoppas Julegrisen smakade!