torsdag 29 december 2011

Fight gone really bad....

Ryggen mycket bättre efter intensivt psoas/rectus femoris töj, fortfarande inte helt bra dock.

Wu
Rörlighet, 10 ctb-pu, clean-fs-jerk 20-60 kg, airsquats.

Träning

A. Clean&Jerk

70kgx1 80kgx1 90kgx1 100kgx1 112,5kg missx2 100kgx1x2

Testade 1RM igen idag, vill se om jag kunde ta årsmålet på 110kg. Blev girig och la på 112,5kg istället missade pga av tvekan i toppen av extensionen, så kom ner för långsamt. Bra tekniskt dock.

B. OHS 1 RM

70kg 80kg 90kg 95kg 102,5kg miss 90kgx1x2

Tyvärr har jag inte ökat alls i OHS. Fick upp jerken ganska lätt på 102,5, men gjorde.bara en halv böj då jag kände mig så instabil i axlarna. 90kg sen väldigt långsamma, måste öva.snabbare reps på lättare vikter för att få lite överföring till rycket.

C.Fight Gone Bad

För reps:

3 varv av:

Wallball 9kg
SDHP 35kg
Boxhopp 50cm
Pushpress 35kg
Row for cals
Vila 1min

Resultat:300

Körde ett till pass som jag inte har kört förut. Om jag fick känna mig rätt duktig efter Jackie, fick jag definitivt inte göra det efter den här. Inte syra i någon särskild del av kroppen, bara extremt flåsig. Fick vila stora delar av tiden pga andnöd. Som sagt, det kommer bli så kul att få bra flås.

Kosten
13.15 träning
15.00 risgrynsgröt, jordgubbssylt, brownie, vispgrädde, 2 morötter, 1 ägg
19.00 kycklingvingar och klubbor, brocolli, kvarg, bär, nötter, linfrön, morot.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mkt drog du pa rodden? Rookiesar drar hart pa den, medan en snubbe som Dutch Lowy hade +500p utan att dra mer än 10cals per runda typ... :P

David Englund sa...

Jag använde den som återhämtning, typ 11-12 per varv.
Jag var ganska fräsch till wb, men efter SDHP var jag helt paj varje varv, kraschade bj från 35 till 25 varv 1 och 2.

Anonym sa...

Ah ok, då tog du det lugnt iaf.. :)

David Englund sa...

Precis, bara i dålig form :)