tisdag 6 december 2011

Identifierad svaghet

Kände mig lite under isen idag, kan vara lite sömn alt. så har Tila lyckats smitta mig. Kroppen ganska fräsch bortsett från trapzen som var rätt stekta efter gårdagens overhead-kalas.

WU
Rörlighet, OHS,Snatch 20-50kg, Clean 60-90kg, 6 strikta CTB-PU, 10 CTB, boxhopp 60-85cm.

Träning

A.Boxhopp

92cmx5 98cmx5 102cmx5

Ganska lätt, kul att hoppa igen. Dock inte full extension i hoppen, snarare snabb på att vika ihop mig. Bra för att hoppa högt på låda, mindre bra för att hoppa högt.

B.Snatch

55kgx1x5

Dagens fokus var snabbt ned genom att dra med armar,gick bra på de 3 sista lyften. Fin knäextension, varför kan jag inte behålla den på tunga lyft?

C.Clean 3RM 85% av det 3x3(doubledip)

95kgx3 (3RM PR) 80kgx3x3



Ganska lätt, dock lyckades jag racka den sista rätt dåligt så jag fick kliva fram för att få upp den.



Behöver jobba upp bottenstyrkan i clean, blev ruskigt tungt med en extra dip. Hajar inte hur erfarna lyftare får ut kraft av en extra dip.

D.OTM 25 doubleunders tills man har avverkat 30 Muscleups

Tid:8:49min

Ingen att tävla med så jag struntade i hur det skulle gå och inledde med 8st. Blev väldigt flåsigt och jag missade ca 3st MU. Bra träning dock.

E.30-25-20-15-10 obrutna armhävningar med start på minuten.

Behöver få upp lite uthållighet i pressmusklerna.

Tid:4:13min

F.Ringrodd 3x10

Skadar inte med lite interskapulär träning.

Vila 2 timmar

Rodd

4 tabataintervaller 102-106m

Tanken var en stegrande tabata, där jag började på sub 1:40min/500m ave för att sedan kapa 2,5s varannan intevall, till sub 1:32,5 på sista. Hade dock fått lida för att fixa det och hade inte det i mig idag.

Vilade 2min

4x30s arbete 90sek vila

160m 159m 160m 166m

Inte alls lika hemskt, bra att jag fick in lite rodd. Ska försöka ha med det varje vecka.

4 kommentarer:

marcusherou sa...

Mmm inte så dum övning det där Double Dip Clean. Jag behöver den def fast för bröstryggen!

marcusherou sa...

Och grattis, tre lätta lyft trots allt! Fast dålig rackps gör det väldigt flåsigt efteråt :)

David Englund sa...

Tack, men jag kanske satte ribban för lågt med tanke på hur du dundrar på :)
För mig var det bara jättejobbigt att ta mig igenom sticking point, i januari OTM så blir det att jobba med snabbheten ur botten.

marcusherou sa...

Du... 50st Squat Cleans kommer automatiskt bygga bottenstyrka oavsett om du inte ens försöker :)