torsdag 15 december 2011

Ryck-teknik och Amanda

Märktes att det var länge sedan jag gjorde burpees, som vanligt mycket träningsvärk i triceps och axlar efter.

WU
Rörlighet, Burgener WU, OHS,FS

Träning

A.Highhang Snatch



40kgx3x3 50kgx3x2 55kgx3 60kgx3x2

Jag vill så gärna fälla överkroppen vid hängryck, känner mig väldigt obekväm med att starta dem vertikalt. Alltså exakt vad jag behöver då jag missar mina knäextension i mina vanliga ryck.

B.Snatch balance

60kgx1x2 65kgx1 70kgx1 75kgx1 80kgx1 85kgx1 90kg missx2

Gick mycket bättre här än senast dvs kroppen hajade att den inte skulle vara så seg ned samt jag fick en känsla av slå upp mot stången med armarna. Har dock en tendens att vilja bromsa med höften när jag rätar armarna och glömma armarna om jag går ned i botten med höften....

C."Amanda"

9-7-5 reps på tid av:

Muscleups
60kg sittryck



Tid:8:26min PR

Ett ok PR, men jag hade förväntat mig mer en rond in i passet, men vissa saker gick inte riktigt som de skulle: Missade en snatch,på nacken dessutom, kostade mig 30s. MU tyngre än vanligt speciellt när man blir tvungen att hoppa upp till ringarna.
Sen gick jag allmänt runt och latade mig och tog onödig tid på mig mellan övningarna.
Nåja i så kass metconform som jag är i nu får jag vara nöjd med tiden.

D.Plankan varvat med plankarmhävningar

Länge sedan specifik statisk bålträning.

E.15 thruster 45kg

Ville bara se hur det kändes, helt ok efter Amanda.

F.Ring HSPU

Också länge sedan, lite osäker på hur jag tog mig upp i ringarna. Körde sedan set om:

2 3 5

E.Dubbla KB-Pressar

20kgx8

Bra med unilateral träning

Kosten
12.30 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,morot,clementin,3 ägg
17.00 Kvarg,bär,linfrön,morot
20.00 Köttfärsbiffar,sötpotatis,brocolli

5 kommentarer:

marcusherou sa...

Men alltså hahahaha vad du gick runt och filosoferade!

Anonym sa...

Du blev tvungen att lägga på ett kg på SB va?? ;)
Bra amanda för nån som väger som två bebisar tycker jag!

David Englund sa...

M: Hehe, jag vet, värst är som vi sa när mån börjar snacka i wodar.

C: Jag fokuserade mer på att vara snabb än att ta mycket vikt, har ju tagit 90 kg förut.
Tack, men väger vi inte typ samma? Eller är du en 80+ snubbe nuförtiden :)

Anonym sa...

Haha va fan har du langat på dig 10kg? Trodde du var precis över 70? Jag ligger på 79, vägrar bli 80kg tjockis :)

David Englund sa...

Ja, nu efter den här veckan ligger jag väl där... :) Innan vägde jag väl 74 typ.