tisdag 31 januari 2012

Inget tryck i benen!

Utsövd igen! Hur länge ska jag hålla den här sviten?
Vänster ländrygg bråkar dock lite, vakande stel där i söndags, det har inte släppt än. Måste ha legat i en felaktig position lång tid under natten. Har dock inte påverkat träningen hittills.

Wu
Rörlighet, strikta MU, BS20kg-130kg

Träning

A1.Backsquat

135kgx1(miss lyft nr2) 120kgx3x2(utan bälte)

Hade höga tankar om dagens pass, gjorde 130kgx5 för 2 veckor sedan, tänkte fixa 135kgx3 idag. 130kg kändes lätt och första lyftet på 135kg också ganska lätt, men tappade drivet i sticking point på andra lyftet. Vet inte om det beror på om jag har kört för mycket metcon på senaste eller om det är ryggen som spökar lite?
I vilket fall så blir det en avlastningsvecka nästa vecka, det kommer iaf inte skada.
120kg utan bälte kändes konstigt nog ganska "lätt"

A2.Strikta muscleups

9kgx3x3

Har inte med någon strikt dragstyrka, och så kan man inte ha det. Kändes ganska lätt.

B.1 clean+2 doubledip frontsquat

70kg 80kg

Frontsquat viktigare än backsquat, därför vill jag ha med det varje vecka i någon form iaf.

C."Ryan"

5 varv på tid av:

7 muscleups
21 burpees



Tid:10:59min PR

Lustigt hur mycket burpees påverkar MU. Obrutet första varvet, 4-3 varv 2, 3-2-2 varv 3 och 4 för att dela upp det 2-2-2-1.
Hade en drömgräns på sub 10min, men missade den pacen redan efter 4 varv.
Varvtider:1:19min, 2:05min, 2:30min 2:35min 2:30min

För övrigt är 105 burppes ganska drygt att avverka i ett pass.

D.3 varv på tid av:

50m utfallsgång
12 toes to bar
400m rodd
vila 90 sekunder

Tid:11:39min

Glömde lappen med mellantider på CF Nordic. Vet iaf att jag var snabbare varv 3 än varv2 möjligtvis också snabbare än varv 1 då jag tryckte på ordentligt i utfallsgången sista varvet.
Nöjd med att hålla ca 1:50min/snitt i rodden under passet.

E.2 varv av:

10 bridging med 20kg vikt på höft
60s 20kg viktad planka
vila 2min

Bridging bra för höftextension och sätesaktivering, tror det kan vara bra i OL :)
Plankan dryg direkt efter.

F.3 varv av:

8 omvända curls 30kg
10 dips
vila 2min

Starkare i curlsen den här veckan, inte konstigt då jag inte hade gjort 40 PU innan idag. Vanliga dips bra övningen, mycket mer triceps än ringdips.

Kosten
13.00 Träning
15.00 Kycklingcurry,ris,2 morötter,1 apelsin,brownie,vispgrädde.
20.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,omelett med grönkål,morot,apelsin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gjorde du de där viktade MUs bara för att jävlas?
Jag kan iaf böja mer än dig sparvjaevel... ;)

David Englund sa...

Haha, jag såg faktiskt inte dina förrän idag! Började redan förra tisdagen med lite strikta MU, har inget strikt drag i proggen ju och det tar inte så mycket på krafterna!

Ja, i slutet av året ska jag ta 180kg då jävlar :)

Anonym sa...

Det vore jobbigt, då måste jag ju ta 200...