tisdag 8 maj 2012

Teamet är på G!

Jag tog en extra vilodag igår, behövdes då jag fortfarande känner mig trött i framlåren. Reagerade väldigt konstigt och starkt på torsdagens knäböjspass. Blir bara 4 pass i veckan nu fram till Regionals.
Bortsett från det så är min axel mycket bättre, inte helt normal men absolut ingen smärta. Knäna är helt bra.

Dagens pass kantades av många PR från folk i teamet, både Elin och Camilla tog nya rekord i ryck och Rickard nytt persi Han powerclean. Vi är på G!

Wu
500m rodd, dynamisk rörlighet, FS, press jerk. PC 20-60kg

A.Powerclean+jerk

70kgx1 80kgx1 90kgx1 100kgx1x5

Körde inte jerks på alla powercleans, då jag hade problem att låsa höger armbåge. Fokus på powerclean var att fånga stången i ett mellanläge mellan clean och min vanliga powerclean, är vanligtvis rätt dålig på det.

B.Event 1 Regionals

For time:
20 Partner deadlifts (455 lbs)
20 Handstand push-ups
20 Partner deadlifts (315 lbs)
20 Handstand push-ups
20 Handstand push-ups
20 Partner deadlifts (455 lbs)
20 Handstand push-ups
20 Partner deadlifts (315 lbs)

Vi krossade vår gamla tid här med över 90sekunder! Vi kan nog kapa ytterligare en halv minut, en riktig topptid på G!  Absolut inte lika bränd efter som jag var första gången.

C.AMRAP10 min@ 80% av:

30 doubleunders
15 KB-svingar 24kg(låga)

Resultat:9 varv+13 DU

Ville flåsa lite, men inte ha syra pumpade ut ur öronen. Peter hade precis avslutat den, så då var jag sugen att testa samma. Lätt flåsigt, men framförallt så sved greppet efter sisådär, 6-7 varv.

Kosten
11.30 3 ägg, 3 morötter,1 kiwi
15.20 Brownie,vispgrädde,2 hamburgare, lök, tomat, hemmagjord coleslaw, 2 av Björks hemmagjorda paleomuffins
19.50 Kvarg,bär,valnötter,linfrön,cashewnötter,1 kiwi,1 avocado



Inga kommentarer: