måndag 24 december 2012

För att förtjäna maten

Ryggen inte bra men bättre. Handen inte sämre efter ryck, bra.

Träning

A. Pushpress



77,5kgx3 82,5kgx3 87,5kgx3 92,5kgx3 (3RM PR)

Kändes inte så bra i kicken, men pressstyrkan kändes bra.


B. Jerk



97,5kgx3 102,5kgx3 107,5kgx3 (3RM PR)

Läskigt lätt trots att jag kände mig lite off tekniskt. 5kg PR och utan jerkboxar denna gång. Det som gjorde det lite tungt var att stången åkte längre och längre ned på bröstet mellan varje jerk.

C.Sittande hantelpress

24kgx5,5,6

För tjock för parallette-HSPU, men ffa nyttigt för mig med mer hantelträning.

D.OTM i 5 min

8 thrusters 43 kg
3 MU utan falsegrip

Thrusters osynkade och konstiga. Ramlade fram på tå och hade mig, dessutom kändes de långsamma.
MU gick bra i 2 varv, sen var jag tvungen att gå över i vanliga MU. Kippen är bra, men det är något med övergången som inte stämmer utan falsegrip.

Vila 3min innan E.

E.OTM i 5 min

8 frontrackade utfall 43 kg
6 laterala burpees

Började med 10 utfall och 8 burpees men det blev för jobbigt. Sänkte Tom till 4 burpees sista varven.

Vila 3 min innan F

F.OTM i 5min

8 KBS 32 kg
8 pushups

Lättaste delen, ville bara få in lite tyngre svingar.

G. Rollouts+enbensplankan

2 omgångar lugnt för att inte paja magen totalt.

Inga kommentarer: