torsdag 13 december 2012

Tuff recoverylöpning och svettig lyftning

Ja, femte dagen av någon sorts träning i rad. Gårdagens löpning på stranden i Camps Bay tuffare än förväntat, la upp den enligt följande:

Start var femte minut, från ena sidan av stranden till den andra@85%

Tider:3:37min, 3:41min, 3:35min, 3:26min, 3:23min

Lite olika beroende på var längst strandlinjen jag sprang, men vader, framlår och flås fick iaf jobba en del.

Dagen efter, onsdag 121212 blev det riktigt varmt, 35 grader.

Träning

A.Snatchpull

40-70kg några set.

Inte alls kul, snatch mycket roligare. Gör annorlunda än vid snatch också.

B.Halting Deadlift till knä

151kgx3x3

Skönt att kunna köra multipla set och reps så pass tungt. Sticker lite med vänster höft, pressa mer med vänster ben nästa gång.

C1.CTB-PU 21X1

21,5kgx5x3

Inte max, men inte lätt heller. Värmen eller DL gjorde dem tyngre, eller så har jag bara blivit klenare.



C2. Parallette-HSPU

2 set om 4 reps

Helt omöjligt att bedöma höjd, troligtvis högre än dem på CFN.

D.Sittande Hantelpress

2x20kgx8/8x2

Definitivt inte svagare i axlarna, bra jämn kontakt.

E.OTM i 7min

1 clean+3/3 frontrackade utfallssteg 61kg
10 pushups

vila 3min

OTM i 3 min

1 clean+3/3 frontrackade utfallssteg 61kg
10TTB

Tänkte köra 10 min på första delen, men värmen gjorde att jag inte hade psyke för det. Kraschar totalt med höger ben fram, behövs mer utfall.

Inga kommentarer: