måndag 17 december 2012

Träning varje dag!

Jepp det har det blivit här under semestern i någon form.

Torsdag 13/12 upp på table mountain igen via India venster. Tvungen att visa Arre den fina vägen även om han inte blev så imponerad.
Senaste gången jag besteg berget var här.

Inte alls lika tufft den här gången på vägen upp, tom med pigg. Väge ned dryg då jag höll högt tempo, trötta vader och framlår väl nere.

Fredag 14/12

Blev det träning på Cape CF igen. Det enda vettiga som blev av var:

A.clean+clean+jerk 84kgx1x5

Perfekt teknik vikt, fokus på snabbt under stången i vändning.

Resten blev som sagt 2 startade metcons som fick brytas bägge två.

Avslutade med pushups och strikta pullups.

Lördag

Beachträning

3 varv på tid av:

strandlöpning klippa till klippa
15 burpees

Tid:11:47min

Vattnet måste ha legat lägre än senast för första löpningen tog 2:59min och det var inte max. Burpees rätt kul att göra på stranden faktiskt.

Söndag

Seg efter sen natt dagen innan.

Flight simulator

Tid:9:28min

Inte min bästa tid, men tog det rätt lugnt. Jobbigt för axlar och vader efter passet dagen innan.

Måndag

A.1 Pushpress+1 jerk

70kg 75kg 84kg 88kg 94,4kg 99kg jerk

B.Clean

60kgx3 70kgx3 84kgx3 92kgx3 102kgx3 (3RM PR)

Känner mig stark, ganska lätt rakt igenom. Kan ha fullt teknikfokus.

C.På minuten i 5min

1clean+3/3 frontrackade utfallssteg 61kg
15 PU

Gick bra, utfallen lättare än senast. PU började bli lite kämpiga, gått och blivit semestertjock, vägde in 76,7kg efter passet.

D.15 Backextensions+ 10/10 diagonala arm/benlyftx3

Rehab/Prehab

Imorgon troligvis lions head igen, sen är det dags att åka hem :(


Inga kommentarer: