måndag 15 september 2008

CF-Helg i manchester

Mycket teknikträning i helgen, inte mycket nytt. Det som vi gick igenom var:
Shoulderpress
Pushpress
Pushjerk
Squat
Frontsquat
Overheadsquat
Deadlift
Sumo-deadlift highpull
Medicinball clean

Dock nyttigt för mig att öva utan speglar, lätt att bli beroende av dem när man alltid har dem.

Väldigt bra föreläsningar av Glassman, duktigt påläst kille!

Nutrition-delen var helt ok, fast jag delar inte deras åsikt om the zone samt deras hyllande av Gary Taubes "Good calories bad calories", insulinet är den stora boven o.s.v. orkar inte djupdyka i det här.
Om någon skulle vara intresserad så är det bara att ladda ned "they are all mad" av anthony colpo till en början samt gå in och läsa i Jonnas blogg.

Åter till träningen
Körde 2 st teamwods:

På lördagen

3 rounds

200 m löpning
30 svingar (minns inte om det var 12 eller 16 kg som min grupp hade, liten var den iaf. Fast de andra 2 i gruppen ville inte ha en större så då fick det bli så)
30 squats

Tid: 9:37 min

Blev mycket vila för min del den dagen, så det blev lite pullups o sånt efter.

Avslutning på söndagen

30-20-10

Thrusters 40 kg
Burpees

Den här gången var vi 2 pers i gruppen och det var mycket mer jämnt då jag är hyfsat stark i thrusters, men suger på burpees. Jag är nog typ den enda i världen som föredrar 40 kg thrusters framför burpees.
Den andra killen var tveksam till 40 kg thrusters, men dum som jag var så övertalade jag honom. Var ett riktigt hemskt pass, var rädd för att handleden skulle paja. Känner ignet i den idag, så den kanske har börjat läka?

Tiden iaf:12:40 tror jag att det var, såg i dimmor när de ropade ut tiden något på 12 iaf.

Just det ja, fick till mina första dead hang muscleups också. Har tidigare flaxat ut väldigt mycket med armbågarna, har gått bra när jag har kippat. Höll in dem nu, då gick det helt plötsligt utan någon större ansträngning att dra sig upp utan kipp. Hade inte "utåtroterade" händer i bottenläget, men det får jag fixa sen.

1 kommentar:

Bear sa...

Ruskigt avis. Hoppas det var trevligt!