söndag 7 september 2008

CTB suger, men annars bra pass!

Marklyft 1x5 120kg
Tror inte det var de vackraste repetitionerna jag har kört, men de kändes faktiskt bättre än senast. Kanske kan bli stark i mark iaf!

Dips 3x5 BW+40kg
Kändes riktigt bra, t.o.m. lättare än senast! Jobbigt att vikterna började pendla bara, är ju nästan 60 % av kroppsvikten!

Sen har jag velat över vilken metcon som jag skulle köra efter, har stått mellan nasty girls, nate och helen CTB. Hoppade nasty girls då jag inte riktigt vet hur min handled skule ta 60kg hangpowercleans. Nate vill jag köra as rx'd och vi har ingen 32 kg KB på liljeholmen,så jag får köra den på tule.
Så det blev helen CTB, började bra , högt tempo löpning, lätta svingar(var tvungen att kolla en extra gång på KB att d stod 24 på den) sen kom jag till CTB pullups.
Kass teknik får inte in någon bra rytm, nästan så att jag får börja från dead hang på varje rep. Fast de värsta är att när jag kippar så blir det så stor friktion i handen så det är nästan oundvikligt för mig att inte köra upp händerna, jag blev tvungen att bryta efter andra varvet. Vill inte riskera händerna inför manchester på fredag. Tiden på 2 varv blev iaf 7 min blankt, had väl slutat på ca 11 min 1 minsämre än vanliga helen.
Kommer iaf inte köra mer kippande CTB pullups. Dead hangsoch L-pullups inga problem, men för min del tycker jag inte att ett större ROM är värt ständigt uppkörda händer.

3 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Jag landade också på nån minut sämre än "vanliga" Helen. Eller kanske inte så mycket. Säg 40sek då. Så det är nog normalt. Upplevde inte uppkörda händer alls när det var så få pullups som i Helen - kanske är att det inte riktigt är färdiglekt efter CTB Angie?

Bra jobbat iaf.

Sluta fåna dig och ta dig loss från vad du nu hade att göra den 28e! ;)

David Englund sa...

Jepp, det var min gamla angie skada som jag körde upp igen, fast jag tejapde innan och jag har kört vanliga pullups emellan, så de sliter helt klart värre för mig! Kanske har att göra med att jag greg a kippar och du eva t kippar iof så tycker jag att det borde slita mer.
Ska försöka ta mig dit den 28/9, har jobb då, men ska se om jag kan lösa det.

Martin Altemark sa...

Eva borde slita mer. Mycket mer rotation på handen. Säkert bara småslitet under huden fortfarande.

Låter härligt om du kommer loss. Vi kan nog bli ett gäng vad det verkar!